Stalo sa čosi dosť nečakané. Jojka pred časom zrušila svoju štvrtkovú politickú debatu s Janou Krescanko-Dibákovou a vyzeralo to tak, že už sa nechce viac moriť s politickými diskusiami.
A zrazu zmena. Jojka nielenže obnovila politickú diskusiu – ale dala ju zo štvrtka na nedeľu.
A tak sa stalo to, že slovenský divák môže v nedeľu začať pozerať už o desiatej prvú politickú diskusiu na Jojke, nato prepnúť na debatu na TA3, potom kontinuálne prepnúť na STVR a potom na Markízu.
V nedeľu pred obedom, počas obeda či po obede môže štyri hodiny tráviť počúvaním debát politikov. A vyzerá to tak, že trh s politickými diskusiami v nedeľu stále nie je dostatočne saturovaný.
Novú nedeľnú politickú diskusiu s premiérom Ficom na TV JOJ 24 sledovalo 139-tisíc divákov.
To je dosť neuveriteľná vec. Aj keď pravdou je, že prvým hosťom moderátorky Lenky Ježovej bol premiér Robert Fico. Jojka začala teda najsilnejším esom a chce ostať pri tom, že hosťom moderátorky bude len jeden politik. Robert Fico to ustojí, on ešte stále divákov fascinuje.
Prvú debatu Jojky si pozrelo 139-tisíc divákov.
A v debate s Lenkou Ježovou bol uvoľnený. Nešla z neho zlosť ani agresivita, dokonca bol svojím spôsobom šarmantný, trpezlivo vysvetľoval a sporil sa len s úsmevom.
Skúška ohňom bude, keď si do kresla oproti Lenke Ježovej sadne napríklad Branislav Gröhling, Milan Majerský či Andrej Danko.
Koľko divákov si aj pri menej atraktívnom hosťovi zapne spravodajskú Jojku? Uvidíme. Jojka si celý program zjednodušila tým, že je to jeden na jedného, teda moderátor a hosť, čo znamená menej hádok, ale možno aj menej grádov.
No jedno je jasné: Slováci sú v nedeľu akoby uhranutí, chcú pozerať politikov, chcú ich počuť, vidieť, stále ich to baví. Alebo si už nedeľu bez týchto debát ani nevedia predstaviť.
Vidno to aj v ostatných televíziách. Po odchode Michala Kovačiča z Markízy sa aj tradičný formát Na telo pomaly vracia k dobrým číslam sledovanosti. V januári už dvakrát zaznamenali sledovanosť nad 350-tisíc divákov.
Ukazuje sa, že ľudia sú na túto debatu, ktorá vznikla už v roku 1998, navyknutí a ostali jej verní aj po zmene moderátora. Nezapínali si tú debatu zjavne kvôli Michalovi Kovačičovi, ale je to už zvyk.
Takisto ostáva stále veľmi populárnou politická diskusia vo verejnoprávnej televízii, ktorú si v tomto januári pozrelo zakaždým v sobotu vyše 400-tisíc divákov.
Ako uvádza Medialne.sk, dobré čísla máva tradične aj debata V politike na TA3, približne 200-tisíc ľudí.
Dá sa teda povedať, že slovenský divák neprežíva veľmi dramaticky zmeny moderátorov, zmieri sa s tým, keď občas televízie nejakého moderátora vyhodia alebo niekto protestne odíde sám. Jednoducho je tu pevne zakorenený zvyk, zapnúť si v nedeľu telku a pozerať politikov.
Bolo teda asi naivné myslieť si, že čoskoro sa možno politické debaty v nedeľu skončia. Chvíľku to tak vyzeralo, keď z Markízy musel odísť populárny Kovačič a Na telo malo pauzu.
Okrem toho verejnoprávnu televíziu má v portfóliu SNS, ktorá je vraj akože konzervatívna strana, takže si teoreticky mohla osvojiť agendu „nedele bez politiky“. Akurát že Andrejovi Dankovi sa hádam ani neráta nedeľa, keď nesedí v televíznom štúdiu.
Takže nedeľných debát neubudlo, naopak, jedna nová pribudla a otváral ju rovno premiér. Tým dal najavo, že sem bude chodiť celkom rád, nemusí byť vždy len na FB.
A ešte k inému zaujímavému číslu.
Film Černák, ktorý je pokračovaním príbehu o horehronskom bosovi, prilákal teraz počas otváracieho víkendu do kín 133 406 divákov. Je to rekordné číslo. Aj tržby – vyše milióna eur – sú pozoruhodné.
Žiadny iný film v slovenských kinách nezaznamenal počas tzv. otváracieho víkendu taký úspech. Černák tak prekonal aj také hity, ako bolo Avengers: Endgame (počas otváracieho víkendu ho videlo 120 697 divákov) alebo slovenský politický triler Sviňa (98 134 divákov).
Ukazuje to, že tvorcovia filmu mali dobrú intuíciu, keď odhadli, že odsúdený Mikuláš Černák slovenských divákov enormne zaujíma, a to dokonca až tak, že prídu do kina na obidva diely a kúpia si lístok dvakrát.
Filmové recenzie druhý diel Černákovej ságy zväčša chvália, má na Csfd.sk aj vyššie percentá ako prvá časť, je to vraj temnejšie, groteskných prvkov je menej, zato hrôzy a napätia viac. No a Ondrík je ešte presvedčivejší, takže gangsterka ako vyšitá.
Do kín na Černáka prišlo 133 406 divákov.
Celá debata, či je vhodné točiť film o odsúdenom vrahovi a trochu z neho aj takto vyrábať celebritu, je teda mimo. Divák hlasoval nohami a peňaženkami.
Do kina prišiel a lístok si zakúpil, dokonca často dvakrát. Ľudia sa chceli dať unášať príbehom chlapca z Horehronia, ktorý sa stal skutočným bosom. A aj ako väzeň má rešpekt.
A hoci je Černák ešte stále väzňom, je to už naozaj slávny človek. Asi nie obdivovaný, ale ľudí fascinuje. A príbeh sa ešte vôbec nekončí.
Skutočná pointa možno ešte len príde, ak sa polepšený Černák dostane z väzenia predčasne na slobodu.
To bude príležitosť aj na tretí diel. O divákov núdza nebude.
Diskusia k článkom je k dispozícii len pre tých, ktorí nás pravidelne
podporujú od 5€ mesačne alebo 60€ ročne.
Pridajte sa k našim podporovateľom.