Ako je financovaný denník Postoj

Čítať neskôr
Pre uloženie článku sa prihláste alebo sa ZDARMA registrujte.
Ako je financovaný denník Postoj

Tak znie najčastejšia otázka k nášmu fungovaniu. A tu je na ňu odpoveď.

Čitatelia, ktorí sú odberateľmi nášho newslettera, to už vedia. Dostávajú od nás informácie aj o zákulisí nášho fungovania. (Prihlásiť odber newslettera sa dá aj tu.) No otázky na naše financovanie prichádzajú stále častejšie, prinášame preto odpoveď aj cez tento článok.

Posledné tri mesiace patrili medzi najhektickejšie v našom doterajšom profesionálnom živote. Úprimne povedané, sme radi, že ich už máme za sebou. Vytvorenie moderného internetového denníka kládlo veľké nároky na naše technické možnosti aj ľudské kapacity.

No to, že tu sme, je predovšetkým zásluha tých, ktorí nás podporujú, za čo im zo srdca ďakujeme. Priama podpora od našich čitateľov je a bude kľúčovým zdrojom pre naše ďalšie fungovanie. Dnes sme v tomto smere asi na polceste. Mesačné náklady Postoja sú v súčasnosti na úrovni medzi 12 a 13-tisíc eur, ide najmä o platy pre šesť ľudí full-time a štyroch ľudí part-time, honoráre pre viac ako desiatku externých prispievateľov, nájomné, agentúrny servis a ďalšie náklady. 

Dnešné mesačné príjmy od darcov sú približne na úrovni šesťtisíc eur, ktoré nám posiela približne päťsto darcov. Jednorazové dary dosahujú výšku okolo 500-1000 eur mesačne. Mesačný príjem z inzercie bol doteraz okolo 1,5-tisíc eur za posledné dva mesiace.

Rozdiel medzi nákladmi a výnosmi vykrývame z doteraz nahromadených darov, ktoré sme vyzbierali pred spustením projektu.

Ak tu má Postoj byť aj o pol roka či o rok, musí zvýšiť výnosy. Nestojí totiž za nami žiadny investor, inštitúcia či bohatí ľudia. Postoj sme len my. Ak tiež cítite, že naša práca má zmysel, budeme vďační, ak to oceníte aj konkrétnou podporou a môžete sa stať členmi nášho klubu.

Zvláštnu ponuku máme pre podnikateľov a manažérov, pre ktorých pripravujeme dlhodobý projekt.

Postoj je tiež dobré miesto pre inzerciu. Ako sa píše v marketingových učebniciach, konzervatívci sú verní, zodpovední spotrebitelia s nadpriemerne veľkými rodinami, ktorí rozmýšľajú napríklad nad zmenou nehnuteľnosti či kúpou auta, či pravidelne zháňajú dovolenkové pobyty (sociodemografický profil Google analytics).  Oslovte ich u nás

Ďakujeme všetkým, ktorí stoja pri nás.

Čítať neskôr
Pre uloženie článku sa prihláste alebo sa ZDARMA registrujte.
Čítať neskôr
Pre uloženie článku sa prihláste alebo sa ZDARMA registrujte.

Pozrieť diskusiu

Fungujeme vďaka finančnej podpore našich čitateľov a pravidelných podporovateľov. Ďakujeme.

Podporte nás aj vy, aby sme vám mohli priniesť ďalšie kvalitné články.

Podporiť pravidelnou sumou Podporiť jednorazovo