Toto je posledný rok, keď si pretočíte reklamu v Popoluške

Toto je posledný rok, keď si pretočíte reklamu v Popoluške
www.4ka.sk
Viac reklám ako filmov a seriálov nakoniec nie je až taký prehnaný výrok. Markíza a JOJ navyše plánujú pretáčanie reklám úplne zakázať.
5 minút čítania 5 min
Vypočuť článok
Toto je posledný rok, keď si pretočíte reklamu v Popoluške
0:00
0:00
0:00 0:00
Inzercia
Oslovte našich čitateľov kvalitným obsahom napísaným na mieru alebo inzerciou. Viac informácií nájdete získate na inzercia@postoj.sk.
Ďalšie autorove články:

Štefan Murárik: Prišiel čas na zmenu

Nový projekt Stredoslovenskej energetiky – Energia seniorom – prináša finančnú pomoc zariadeniam pre seniorov

Mozartovo Requiem na Dušičky v Nitre

Najčítanejšie

Deň
Týždeň

Klasické televízne vysielanie pomaly, ale isto vytláčajú streamovacie služby ako je Netflix, Disney+, HBO Max a ďalšie. Dôvod je jasný – ak chcete na niektorej zo slovenských alebo českých staníc sledovať obľúbený film, musíte si pred televíznu obrazovku sadnúť vždy v čase, keď ide v TV programe.

Pri seriáloch je to ešte horšie. Scenáristi obvykle jednotlivé časti rozdelia takzvaným “cliffhangerom”, teda najdramatickejšou scénou, ktorej rozuzlenia sa dočkáte až na začiatku ďalšej časti. Kým pri klasickom vysielaní musíte na ďalší diel čakať niekedy aj celý týždeň, na streamovacích službách jednoducho kliknete na nasledujúcu časť, prípadne sa dokonca spustí automaticky.

Riešenie ponúkajú televízni operátori

Tradičné stanice v tomto smere držia nad vodou poskytovatelia televízneho vysielania cez internet. Tí okrem ponuky desiatok slovenských, českých aj zahraničných TV kanálov obvykle ponúkajú aj archív ich vysielania. Archív umožňuje sledovať akúkoľvek reláciu, film alebo seriál zo záznamu, kedykoľvek naň máte čas a chuť a dokonca si v ňom viete preskočiť aj reklamu.   

Ľudia vďaka nemu naše televízne stanice nepochybne sledujú oveľa viac. Podľa 4ky, ktorá ponúka 7-dňový archív, je sledovanie už odvysielaného obsahu najpoužívanejšou funkciou ich digitálneho vysielania 4KA TV. Archív vyžíva pri sledovaní približne štvrtina divákov, ktorý sledujú relácie v čase keď im to vyhovuje, napr. keď prídu domov po práci.

Komerčné televízie z archívov, v ktorých môžete relácie vyhľadávať aj podľa názvu, prípadne algoritmus vhodné filmy či seriály dokonca sám odporúča, jednoznačne ťažia. Napriek tomu teraz najväčší domáci hráči protestujú proti jednej z ich kľúčových funkcií – pretáčaniu reklám.

Markíza a JOJ nás budú reklamami a upútavkami kŕmiť aj počas sviatkov. Filmy natiahnu aj o štvrtinu

Ako informuje Živé.sk, dve najsledovanejšie domáce televízie chcú postupovať spoločne a od operátorov požadujú, aby divákom a svojim zákazníkom pretáčanie zakázali už od 1. februára 2024.

Za znižovaním komfortu treba hľadať najmä snahu získať viac peňazí z reklám, ktorými je program televíznych staníc už aj tak doslova prepchatý. Za všetko hovorí napríklad štedrovečerná Perinbaba na Markíze. Stanica má na ňu v programe vyhradené rovné 2 hodiny, no podľa portálu CSFD má celý film len 89 minút. Celú štvrtinu tak budú tvoriť práve reklamy. JOJ zas 116-minútové Pelíšky na 1. sviatok vianočný plánuje natiahnuť na rovných 150 minút.

Aj samotný argument televízií o stratených príjmoch pokrivkáva. 4ka totiž upozorňuje, že slovenskí operátori televízne stanice nešíria zadarmo. Za možnosť zaradiť ich do svojej ponuky platia Markíze, JOJ a ďalším nemalé licenčné poplatky za šírenie, ktoré potom musia prenášať na svojich zákazníkov. Časť poplatku za káblovku, satelit či IPTV služby tak nejde do vrecka operátorom, ale slovenským televíziám.

4ka v snahe zachovať komfort pre svojich zákazníkov podobný nátlak slovenských televízií odmieta a bojuje za to, aby divákom ponechala slobodu pretáčania. “Sami nakupujeme reklamný priestor v slovenských televíziách a chceme, aby naše reklamy videlo čo najviac divákov, no zákaz pretáčania v archíve nie je cesta, ako to docieliť. Iba sloboda pretáčania zaručí, že divák nestratí záujem o domáce televízie a lokálne programy,” píše 4ka.

Zobraziť diskusiu
Súvisiace témy
Reklama film divák
Ak máte otázku, tip na článok, návrh na zlepšenie alebo ste našli chybu, napíšte na redakcia@postoj.sk

Exkluzívny obsah pre našich podporovateľov

Diskusia k článkom je k dispozícii len pre tých, ktorí nás pravidelne
podporujú od 5€ mesačne alebo 60€ ročne.

Pridajte sa k našim podporovateľom.

Podporiť 5€
Ttoto je message Zavrieť