Der Spiegel informoval o tom, že reťazec dm drogerie markt, ktorý podniká aj na Slovensku, dostal v Nemecku anticenu Zlatý kôl v plote.
Organizátori tejto ceny si totiž myslia, že drogéria svojou ponukou podporuje rodové klišé, napríklad keď rozdeľuje obaly detských sprchových gélov na ružové a modré.
Podľa kritikov drogéria dm cieli množstvo svojich produktov na určité pohlavie, pričom sa to začína už pri malých deťoch. Spoločnosť sa voči tomuto tvrdeniu ohradila, riaditeľka Kerstin Erbeová povedala, že firma rodičom odporúča, aby nakupovali také výrobky, z ktorých majú v prvom rade dobrý pocit.
Firma zároveň uviedla, že sa riadi dopytom. „Napríklad pri dojčenských a detských produktoch sme zistili, že väčšina našich zákazníkov chce, aby dievčatá a chlapci mali známu farebnú schému a dizajn,“ tvrdí.
Anticena Zlatý kôl v plote sa odovzdáva od roku 2017. Jej cieľom je prispievať k „podpore slobody voľby nad rámec obmedzujúcich stereotypov“.
Diskusia k článkom je k dispozícii len pre tých, ktorí nás pravidelne
podporujú od 5€ mesačne alebo 60€ ročne.
Pridajte sa k našim podporovateľom.