Tweetnuť
Kopírovať odkaz
Čítať neskôr
Pre uloženie článku sa prihláste alebo sa ZDARMA registrujte.
Dnes treba vedieť
29. november 2021, 07:21

Drogéria dm dostala v Nemecku anticenu, lebo vraj podporuje rodové klišé

Drogéria dm dostala v Nemecku anticenu, lebo vraj podporuje rodové klišé

Foto – Flickr.com

Napríklad rozdeľuje obaly detských sprchových gélov na ružové a modré.

Der Spiegel informoval o tom, že reťazec dm drogerie markt, ktorý podniká aj na Slovensku, dostal v Nemecku anticenu Zlatý kôl v plote.

Organizátori tejto ceny si totiž myslia, že drogéria svojou ponukou podporuje rodové klišé, napríklad keď rozdeľuje obaly detských sprchových gélov na ružové a modré.

Podľa kritikov drogéria dm cieli množstvo svojich produktov na určité pohlavie, pričom sa to začína už pri malých deťoch. Spoločnosť sa voči tomuto tvrdeniu ohradila, riaditeľka Kerstin Erbeová povedala, že firma rodičom odporúča, aby nakupovali také výrobky, z ktorých majú v prvom rade dobrý pocit.

Firma zároveň uviedla, že sa riadi dopytom. „Napríklad pri dojčenských a detských produktoch sme zistili, že väčšina našich zákazníkov chce, aby dievčatá a chlapci mali známu farebnú schému a dizajn,“ tvrdí.

Anticena Zlatý kôl v plote sa odovzdáva od roku 2017. Jej cieľom je prispievať k „podpore slobody voľby nad rámec obmedzujúcich stereotypov“.

Inzercia

Dnes treba vedieť

pred hodinou

Európska komisia schválila proticovidový liek Paxlovid od firmy Pfizer

Podľa výsledkov klinických testov liek výrazne znižuje riziko hospitalizácie a úmrtia u pacientov s rizikovými faktormi. Paxlovid mal počas testov zväčša len mierne nežiaduce účinky. Hlavná analýza tohto lieku bola vykonaná u pacientov, ktorí začali užívať Paxlovid do 5 dní od prejavenia sa symptómov COVID-19 a ktorí neboli liečení monoklonálnymi protilátkami.

Inzercia

Inzercia

Denník Svet kresťanstva