Európsky parlament varoval inzerentov a marketérov pred „sexuálnymi stereotypmi“ v reklamách. Každý, kto dnes sleduje reklamy, vie, že sex sa k nám dostáva cez reklamné posolstvá a obrázky. Veľa z nich je pornografických, prinajmenšom v základnom zmysle slova: obrázky sú zamerané na vyvolanie sexuálneho záujmu dúfajú, že sa zvýšia tržby a záujem o značku.
Europarlament hlasoval v pomere 504 ku 110 a žiada relamný priemysel o vyššie štandardy. Lenže tieto „vyššie štandardy“ sa netýkajú zmenšovania prítomnosti sexu v reklame, iba „sexuálnych stereotypov“.
Európski poslanci poukázali na odevnú firmu Dolce & Gabbana ako na urážlivú a problematickú spoločnosť. Firma, ktorá je známa obhajobou liberálnych tém, bola kritizovaná za reklamu, v ktorej „žena na vysokých podpätkoch bola pritlačená na zem spotenými mužmi v tesných džínsoch.“ Euŕopsky parlament nemá rád túto reklamu – ale nie pre jej explicitnú sexualitu, ale pre sexuálne stereotypy. Preto v budúcnosti – v mene rovnosti pohlaví – bude vhodnejšie, aby muž na vysokých podpätkoch pritlačený k zemi spotenými ženami v tesných nohaviciach.
Parlamentnej správe sa nepozdáva ani Mr. Clean, ktorý môže implikovať, že „iba silný muž môže odstrániť špinu.“
Táto obava zo „sexuálnych stereotypov“ v reklamách je perfektnou ukážkou postmoderného pokušenia tvrdiť, že utopický ideál rovnosti pohlaví prinesie novú epochu ľudského šťastia.
Zdroj: LifeSiteNews.com, 11.9.2008
Diskusia k článkom je k dispozícii len pre tých, ktorí nás pravidelne
podporujú od 5€ mesačne alebo 60€ ročne.
Pridajte sa k našim podporovateľom.