Úroda kresťanských médií za rok 2006

Kresťanský mediálny trh na Slovensku (ak to tak môžeme nazvať) zažil za tento rok zaujímavé udalosti. Udialo sa veľa pozitívnych vecí a zmien,no práve v oblasti vnútrocirkevného dialógu zožali „naše“ médiá neúspech.

Digitálny začiatok
V máji tohto roku začala vysielať digitálna TV NOE a spolupráca slovenskej strany (TV LUX) predstavuje splnenie záväzku spred dvoch rokov, podľa ktorého sa má naša strana chopiť akejkoľvek príležitosti televízneho vysielania. Odvtedy sa záujem o televíziu dobrých správ potvrdil.

Família
Od tohto roku začalo vydávať Hnutie kresťanských rodín dvojmesačník Família, ktorý vzniklo s novým vydavateľstvom namiesto rodinného magazínu Rodinné spoločenstvo. Nový časopis svojou grafikou a spracovaním môže zahanbiť viaceré naše kresťanské médiá. Škoda, že ide len o dvojmesačník, ale nádej, akú svojou prácou robí, nás môže len povzbudiť.

AHA!
Od septembra vychádza časopis pre dospievajúcich o šestnásť strán hrubší (za rovnakú cenu), pričom sa rozšírili najmä rubriky o vzťahoch, hudbe, filmoch a duchovnom živote. O úspechoch a cieľoch saleziánskeho časopisu píše na Postoy-i zástupca šéfredaktora Jano Miško v článku Ambície jediného kresťanského časopisu pre tínedžerov na Slovensku.

Menšiu diskusiu vyvolalo novembrové číslo, ktoré pobúrilo niektorých článkom o Paris Hiltonovej a Karolovi Duchoňovi. Text o mladej a bohatej hviezde so sexuálnymi škandálmi nebol veľmi kritický, pri recenzii na jej CD už bol cítiť istý tón, ktorý naznačoval, o akú kvalitu ide. V článku o legendárnom spevákovi išlo skôr o poukázanie pozitívnych vlastností Duchoňa. Podobne vysvetľuje situáciu redakcia časopisu v decembrovom vydaní, kde sa píše o tom, že nechcú skúmať súkromný život celebrít, ale vytiahnuť prínos, ktorý svojím umením prinášajú.

Články o celebritách s pohnutou morálkou (čo sú skoro všetky) môžu byť pre AHA! otázkou, ak nie dilemou. Pri približovaní sa k mladej generácii by ich určite nemali obchádzať. Otázne je, či by väčšie a silnejšie poukázanie na negatívne stránky ich životov robilo mladým problém.

Zrno
Ešte pred prázdninami zmenilo Zrno formát. Pri zväčšení na A4 – ku však prišlo aj k zdvojnásobeniu ceny (20 Sk). Časopis so samizdatovou minulosťou a profilom menšieho rebela akoby naberal nový dych.
V rozbehu ho zastavil 6. október, keď mu košický arcibiskup Tkáč odňal cirkevné schválenie. O prípadných dôvodoch (keďže konkrétne neboli oficiálne zverejnené) píše Imrich Gazda v .týždni (48/2006: Skosené Zrno).
Zrno, ktoré stratilo kostoly ako distribučné kanály sa začalo od decembra predávať v novinových stánkoch.

Katolícke noviny
Šéfredaktor Marián Gavenda ohlásil od nového roku zmenu grafického spracovania novín, zvýši sa aj cena (o 2 koruny) a nejaké zmeny by mali nastať aj v obsahu.

Výzva s číslom 2007
V novom roku budeme môcť sledovať, ako sa predáva v stánkoch Zrno.
Bude AHA! kritickejšie alebo sa bude sústreďovať na prilákanie k novej relácii Štúdio AHA na TV NOE? A s akou tvárou prekvapia Katolícke noviny?
Dôležité však budú aj podstatnejšie veci, a to tie, ktoré hovoria o čítanosti, obľúbenosti a najmä vplyvu našich kresťanských médií.

Pavol Rábara

Pozrieť diskusiu

Fungujeme vďaka finančnej podpore našich čitateľov a pravidelných podporovateľov. Ďakujeme.

Podporte nás aj vy, aby sme vám mohli priniesť ďalšie kvalitné články.

Podporiť pravidelnou sumou Podporiť jednorazovo