Spoločnosť Julius Meinl pre obvinenia z rasizmu mení svoje logo

Spoločnosť Julius Meinl pre obvinenia z rasizmu mení svoje logo
Foto - Facebook
Spoločnosť až doteraz zvykla používať logo, na ktorej bola silueta osmanského chlapca s červeným fezom.
1 minúta čítania 1 min
Vypočuť článok
Spoločnosť Julius Meinl pre obvinenia z rasizmu mení svoje logo
0:00
0:00
0:00 0:00
Michal Lukáč
Michal Lukáč
Študent filozofie a ekonómie na Masarykovej univerzite v Brne. Venuje sa spoločenským, kultúrnym a politickým témam.
Ďalšie autorove články:

Nepopierateľné fyziologické výhody MOV chce plošný zákaz účasti transgender športovcov, tvrdia zdroje

Pro-life v Nemecku Mesto Regensburg zrušilo obmedzenie modlitieb pri potratových klinikách, bolo protiústavné

Fenomén Nick Fuentes Kto je mladý radikál, ktorý rozdeľuje americkú pravicu

Najčítanejšie

Deň
Týždeň

Rakúsky producent lahôdok a prevádzkovateľ kaviarne na viedenskej triede Graben mení svoje logo. 

Jeho pôvod siaha až do 20.-tych rokov minulého storočia, keď sa logom spoločnosti stal mladík tmavej pleti. Malo to poukazovať na vplyv Osmanskej ríše na Rakúske cisárstvo, veď aj samotnú kávu do Viedne doniesli Turci.

V roku 2007 antirasistickí aktivisti spustili kampaň proti logu, pričom ho obvinili z toho, že predstavuje kolonizáciu a útlak. Firma Julius Meinl vtedy tieto obvinenia ešte odmietla ako „nesprávnu interpretáciu“.

Teraz tomuto tlaku podľahla a podľa Yahoo News zo svojho loga chlapca odstráni.

Zobraziť diskusiu
Súvisiace témy
Viedeň Osmanská ríša Yahoo! News Rakúske cisárstvo
Ak máte otázku, tip na článok, návrh na zlepšenie alebo ste našli chybu, napíšte na redakcia@postoj.sk
pred 5 hodinami

Súhrn udalostí v utorok 18. novembra:

Exkluzívny obsah pre našich podporovateľov

Diskusia k článkom je k dispozícii len pre tých, ktorí nás pravidelne
podporujú od 5€ mesačne alebo 60€ ročne.

Pridajte sa k našim podporovateľom.

Podporiť 5€
Ttoto je message Zavrieť