Spoločnosť Ford Motor Company podľa CNN odhalila, že na každý predaný elektromobil v prvom kvartáli roku 2024 stratila vyše 100-tisíc dolárov. Divízia elektromobilov tejto automobilky vykázala stratu 1,3 miliardy dolárov, čo predstavuje 132-tisíc dolárov na vozidlo.
Pre nízky dopyt po elektromobiloch musel Ford znížiť ich ceny a tento rok očakáva vo svojej divízii elektromobilov stratu 5 miliárd dolárov. Minulý rok táto divízia stratila 4,7 miliardy dolárov.
Automobilka začiatkom mesiaca oznámila, že odkladá vývoj dvoch nových elektromobilov a namiesto toho sa zameria na výrobu hybridných vozidiel.
„Mnohé spoločnosti sa príliš ponáhľali s elektrickými vozidlami, ktoré boli predražené, a nebol pre ne taký veľký trh, ako si mysleli. To značne sťažilo predaj týchto vozidiel,“ uviedol pre New York Times dopravný analytik Sam Abuelsamid z výskumnej spoločnosti Guidehouse Insights.
Diskusia k článkom je k dispozícii len pre tých, ktorí nás pravidelne
podporujú od 5€ mesačne alebo 60€ ročne.
Pridajte sa k našim podporovateľom.