A čo sa nedá označiť inak ako dvojnásobná homofóbna vražda.
Vnímam na jednej strane plošné obviňovanie celého slovenského konzervativizmu, na druhej strane plošné vyviňovanie sa mnohých slovenských konzervatívcov.
Som z toho nešťastný.
Sám mám svoju históriu s touto témou: najmä pre komentár proti zavedeniu homomanželstva v Rakúsku som od roku 2018 vypoklonkovaný z dobrej rakúskej a nemeckej spoločnosti. Najmä pre tieto konzervatívne postoje stal sa zo mňa slovenský autor.
Osobne necítim vinu za stredajšiu vraždu, lebo som nikdy nešíril nenávisť voči homosexuálom – z jednoduchého dôvodu, že v sebe nič také nemám. Určite však cítim potrebu reflexie. A nevidím veľa reflexie navôkol.
Budeme musieť vážiť každé slovo, prehodnotiť každý náš argument. Zdieľať
Som nemilo prekvapený z toho, ako si to naši uľahčujú. Koľkí z nás opakujú ešte aj teraz naše staré výčitky v štýle: Ale veď ONI začali! Ale veď ONI „rozdúchavajú nenávisť plnými dúškami“! Ale veď ONI „nám násilím nanucujú ideológiu LGBT“.
Vo chvíli, v ktorej ONI oplakávajú dve nevinné obete homofóbnej vraždy, pôsobí slovo o nanucovaní ideológie „násilím“ prinajmenšom necitlivo.
Áno, deje sa to, tá ideológia sa nám nanucuje. Nie, fyzickým násilím sa to nerobí.
Vnímam, že niektorí z nás sa ani teraz nevedia vcítiť do kože príslušníka sexuálnej menšiny žijúceho na Slovensku.
Nevidíte, že slovenskí homosexuáli majú od stredy strach? Že ten strach je pochopiteľný? Medzi mojimi kamarátmi je aj slovenský homosexuál. Bojím sa oňho.
Vidím, že niektorým z nás ešte nedošlo, čo ten homofóbny teror znamená pre naše fungovanie v slovenskej spoločnosti.
V dohľadnom čase vám nepomôže, že pravda je na našej strane, prácu budeme mať sťaženú.
Aj keď „najkonzervatívnejšej vláde“ neprešli návrhy na nevídanú internetovú cenzúru, budeme pod drobnohľadom.
Budeme musieť vážiť každé slovo, prehodnotiť každý náš argument. Má to potenciálne aj svoje dobré stránky: ak nie sme tupí, skvalitníme si agendu.
Čo je teraz s Harabinom? Nepovie o udalosti nič? Nie je mu nezmyselne zavraždených ľúto?Zdieľať
Poskytuje sa tu šanca na očistenie. Aj keď to zatne do mäsa, musíme sa vyrovnať s dvoma menami, ktoré slovenský konzervativizmus kompromitujú a polarizujú: Štefan Harabin a Marián Kuffa.
Prvého si nevážim. Považujem Harabina za skazenú kolaborantskú dušu, ktorá už ôsmy mesiac čaká na príchod ruských okupantov, aby mohla svoju pokrivenú kariéru korunovať funkciou slovenského quislinga v službách zločineckého kremeľského režimu.
Rodina páchateľa je s harabinizmom úzko prepojená, otec vraha kandidoval za Harabinovu Vlasť.
Čo je teraz s Harabinom? Nepovie o udalosti nič? Nie je mu nezmyselne zavraždených ľúto?
A čo máme s Harabinom urobiť? Nepatrí náhodou už do takého cordon sanitaire, že sa to podobá na klietku?
Druhého si vážim. Pri všetkých prešľapoch, ktorých sa dopustil v straníckej politike, považujem otca Mariána stále za veľkého, jedinečného a inšpirujúceho dušpastiera, ktorý môže stále prinášať ovocie.
Je tu však jeho starší výrok, že „gejovia a lesby sú niekedy horší než tí vrahovia“.
Tá veta sa zdá byť v situácii, keď sa niekto z opačnej strany stal tým „masovým vrahom“, ešte dráždivejšia.
Viem, otče, že máte homosexuálov rád. Nechcete vo svetle udalostí ešte raz verejne vysvetliť, ako ste to mysleli?
So streľbou pred gej kaviarňou Tepláreň sa skončil príbeh jednej sympatickej idey – idey slovenskej holubičej povahy.
Slovensko sa prejavilo aj v tomto ohľade ako obyčajná krajina západnej civilizácie.Zdieľať
Ešte v auguste sa mi postreh jedného internetového anonyma tak zapáčil, že som si ho v počítači uložil.
Autor charakterizoval Slovákov „ako národ lepšieho priemeru – mierny v každom ohľade, aj v robení dobra, aj v robení zla. A hlavne sme vlažní vo všetkom – v dobrom aj v zlom“.
Znelo to presvedčivo.
Mne neznámy autor pokračoval: „Máme tu extrémistov, ktorí však nepáchajú žiadny extrém. Ak niekde vo svete je zhromaždenie extrémistov, väčšinou po ňom ostanú nejaké škody, zranení policajti, podpálené policajné autá, vyrabované obchody.
Na Slovensku po zraze extrémistov neostanú žiadne škody. 0 zranených, 0 podpálených áut, 0 vypálených obchodov, škoda po vyčíslení 0 eur.
Vrcholom slovenského extrémizmu je útok Minka na moslimskú rodinu – ako inak, Minko platonicky hádže dlažobnú kocku, ako sa na echt extrémistu patrí, ale zo vzdialenosti 10 metrov míňa cieľ o cca 8 metrov.
Tak slovensky – aby sa nedalo povedať, že tú kocku nehodil, ale zároveň aby nikomu neublížil a nemal z toho žiadne problémy.“
Od stredy to už nesedí, Slovensko sa prejavilo aj v tomto ohľade ako obyčajná krajina západnej civilizácie.
Môj bývalý kamarát Miško Hvorecký môže teraz mať v niečom pravdu: predstava, že slovenská nenávisť je len akýmsi „holubičím hejtom“, je zrejme vyvrátená.
Jasné, máme na našej strane niekoľko pádnych argumentov, prečo by sme nemali byť obvinení z tejto vraždy: Juraj K. vraj nebol kresťanom, možno sa ani necítil byť konzervatívcom, jeho odpudzujúci rasistický svetonázor bol čistým importom.
Z perspektívy klasického slovenského rodoľuba bol vrah odrodilcom – žil vo virtuálnej anglosaskej bubline a napísal ešte aj svoj „manifest“, do ktorého vložil všetky srdcovky svojho mladého života, v cudzom jazyku.
Slovenskí homosexuáli potrebujú teraz cítiť našu podporu.Zdieľať
Skutočnosť, že extrémizmus Juraja K. bol importovaný, nás však nemôže upokojiť. Zahraničné médiá, našťastie, informovali veľmi málo o slovenskom teroristovi s americkou ideológiou, na Slovensku je to pochopiteľne iné.
Juraj K. sa inšpiroval od zahraničných masových strelcov. Takto to býva, títo osamelí vlci si nájdu na internete svoje vzory, študujú, kopírujú a napodobňujú ich.
Žiaľ, tento druh teroru sa vyskytuje vo vlnách. Teoreticky sa môže stať, že bratislavský terorista inšpiruje iného strateného mladého človeka.
Príslušníci sexuálnych menšín na Slovensku sú preto v tejto chvíli – a tá chvíľa môže trvať mesiace – v reálnom ohrození.
Intenzita tohto ohrozenia sa nedá zmerať, pravdepodobne sa nestane nič, ale riziko nemôžeme brať na ľahkú váhu. ONI sú teraz to, čo sa označuje otrepaným slovom – zraniteľní.
V týchto dňoch a týždňoch by mal každý slovenský konzervatívec a každá slovenská konzervatívka urobiť gesto solidarity.
Slovenskí homosexuáli potrebujú teraz cítiť našu podporu.
Náš súcit, naše objatie, našu modlitbu.
Keďže ich je málo a nás je veľa, mali by sme spolu silu a tak by sme im aspoň čiastočne vrátili nejaký ten pocit bezpečia.
Na to nemusíme odrazu chodiť s dúhovou vlajkou alebo s dúhovým náramkom – hoci moja staršia výzva, že si máme ako kresťania vrátiť dúhu, je stále aktuálna.
Osobne ešte neviem, ako to presne spravím. Asi pôjdem zajtra s deťmi do Bratislavy, asi položím kvety pred Tepláreň. Potom uvidíme.
Diskusia k článkom je k dispozícii len pre tých, ktorí nás pravidelne
podporujú od 5€ mesačne alebo 60€ ročne.
Pridajte sa k našim podporovateľom.