O2 predstavilo register proti nevyžiadaným marketingovým hovorom

Iniciatíva Nevolajtemi.sk umožňuje overiť neznáme číslo, je možné tiež podať podnet na nevyžiadaný hovor.
4 minúty čítania 4 min
Vypočuť článok
O2 predstavilo register proti nevyžiadaným marketingovým hovorom
0:00
0:00
0:00 0:00
TASR
TASR
Ďalšie autorove články:

Biela vrana Ocenenie získali odbojár Otto Šimko, psychológ Anton Heretik a tri bývalé zamestnankyne SNG

Robert Fico požiadal šéfa NATO Marka Rutteho o posilnenie protivzdušnej obrany Slovenska

Dodávateľ vody v Gaze pozastavil svoje služby po zadržaní zamestnanca Hamasom

Najčítanejšie

Deň
Týždeň

Mobilný operátor O2 predstavil vlastný register a iniciatívu Nevolajtemi.sk. Má slúžiť ako boj proti nevyžiadaným marketingovým hovorom. Cez register sa dá overiť neznáme číslo a pokiaľ išlo o volanie bez predošlého súhlasu, pomocou stránky Nevolajtemi.sk môžu majitelia telefónnych čísiel priamo podať podnet na takýto nevyžiadaný hovor.

Register funguje od pondelka.

Podľa vlaňajšieho prieskumu operátora sa vyše 80 % ľudí pri volaní z neznámeho čísla obáva, že ide o podvodné hovory. Prístup, ako je založenie registra, podľa generálneho riaditeľa spoločnosti Igora Tótha napomôže znížiť obavu ľudí z volaní z neznámych čísel, ako aj obmedzí podozrivé a pochybné praktiky zamerané na spotrebiteľov.

"Málokto vie, že žiadna firma vás nemôže telefonicky kontaktovať bez predchádzajúceho súhlasu," zdôraznil Tóth s tým, že cieľom iniciatívy je práve upozorniť na nevyžiadané predajné hovory a vzdelávať ľudí o ich právach a možnostiach obrany. "Jednou z možností, ako sa brániť, je aj právo podať podnet na nevyžiadaný hovor na regulačný úrad pre elektronické komunikácie. Keďže v tejto téme narážame na skutočnosť, že o svojich právach majú spotrebitelia nízke povedomie, iniciatíva Nevolajtemi pomôže s podaním podnetu za občana," podotkol riaditeľ spoločnosti.

Okrem toho sa majitelia mobilných čísel budú môcť zaregistrovať do iniciatívy a dať tým jasne najavo, že ich takéto praktiky obťažujú a neželajú si byť kontaktovaní ani v budúcnosti. "Očakávame, že náš register využijú nielen zákazníci všetkých mobilných operátorov na Slovensku, ale aj firmy, ktorých činnosť je založená na predaji produktov a služieb prostredníctvom 'navolávania' zákazníkov, aby si overili, či sa kontakt, ktorému chcú volať, nevyskytuje v tomto zozname," podotkol vedúci oddelenia zákazníckej skúsenosti a digitálu spoločnosti Jakub Vajda.

Spoločnosť podotkla, že k podobným riešeniam už pristúpili aj operátori v iných krajinách, napríklad v Rakúsku, Veľkej Británii, Francúzsku, Španielsku, Írsku a podobne.

Čo sa týka európskej legislatívy, európsky kódex elektronických komunikácií sa tejto téme špecificky nevenuje, čaká sa na nariadenie o rešpektovaní súkromného života a ochrane osobných údajov v elektronických komunikáciách, ktoré je aktuálne v príprave a má byť v dohľadnej budúcnosti prijaté.

Zobraziť diskusiu
Súvisiace témy
právo operátor
Ak máte otázku, tip na článok, návrh na zlepšenie alebo ste našli chybu, napíšte na redakcia@postoj.sk
pred 8 hodinami

Súhrn udalostí v utorok 18. novembra:

Exkluzívny obsah pre našich podporovateľov

Diskusia k článkom je k dispozícii len pre tých, ktorí nás pravidelne
podporujú od 5€ mesačne alebo 60€ ročne.

Pridajte sa k našim podporovateľom.

Podporiť 5€
Ttoto je message Zavrieť