Tweetnuť
Kopírovať odkaz
Čítať neskôr
Pre uloženie článku sa prihláste alebo sa ZDARMA registrujte.
Dnes treba vedieť
18. september 2015

Keď nie si len ocinova princezná. Reklama na vodku je neetická

Bilbordy "Ži po svojom" na vodku producenta Gas Familia sú v rozpore s Etickým kódexom reklamnej praxe. Na 7. tohtoročnom zasadnutí to skonštatovala Arbitrážna komisia Rady pre reklamu.

Komisia ako orgán etickej samoregulácie v oblasti reklamy posudzovala sťažnosti na 20 reklám. V priebehu mesiacov júl a august zaevidovala od viacerých fyzických osôb i podnety ku kampani na vodku Familia Premium. Posúdila ich ako opodstatnené, informovala výkonná riaditeľa rady Eva Rajčáková.

Sťažovatelia reklame zhodne vyčítali jej zameranie na mladých a mladistvých. Zastávajú názor, že vizuál v kontexte sloganov "Keď nie si len mamičkin synáčik" a "Keď nie si len ocinova princezná" nabáda mladistvých ku konzumácii alkoholu.

Jeden zo sťažovateľov je presvedčený, že reklama nabáda mladistvých, aby nebrali ohľad na rodičov a vyvoláva v nich potrebu vzbury. Viacerí vyčítali, že bilbord sa ocitol v tesnej blízkosti centra pre liečbu drogových závislostí, základnej školy a tiež na múre materskej školy v Malackách.

Zadávateľ reklamy argumentoval, že protagonisti reklamy sú starší ako 18 rokov a táto nie je určená mladistvým. Podľa komisie reklamu nepripravoval s pocitom zodpovednosti voči všetkým skupinám spotrebiteľov. "V danom prípade sa arbitrážna komisia stotožnila s námietkami sťažovateľov a je toho názoru, že vizuál reklamy nemožno považovať za komunikáciu, ktorá by bola etická," informovala o záveroch komisie Rajčáková.

Inzercia

Odporúčame

Denník Svet kresťanstva

Diskutovať môžu exkluzívne naši podporovatelia, ktorí prispievajú od 5,- € mesačne alebo 60,- € ročne. Pridajte sa k nim teraz, prosím.

Ak máte otázku, napíšte, prosím, na diskusie@postoj.sk. Ďakujeme.