Fiat Chrysler je v Európe pod tlakom a v poslednom čase sa množili špekulácie, že hľadá partnera. Fúzia by vytvorila svetového lídra v odvetví a odstránila niektoré slabosti oboch automobiliek.
Podľa Fiatu by v novom koncerne kótovanom na burzách v Paríži, New Yorku a Miláne mali obe automobilky po 50 %.
Podľa zdroja z Renaultu správna rada automobilky sa stretla v pondelok ráno a diskutuje o návrhu. Rozhodnutie sa však neočakáva v priebehu dňa. Rada najprv len preskúma, či sa vôbec bude návrhom seriózne zaoberať, dodal zdroj.
Fúzia by vytvorila koncern s ročnou produkciou 8,7 milióna vozidiel a silným zastúpením vo všetkých kľúčových regiónoch, uviedla skupina FCA. Ročné úspory odhaduje na 5 miliárd eur. Portfólio značiek oboch skupín je "široké a komplementárne" a po fúzii by "pokrývalo celý trh, od luxusu k mainstreamu".
Akcia FCA po zverejnení správy na milánskej burze vyskočila o 18 %, neskôr prišla o časť ziskov.
Renault aktuálne tvorí alianciu s japonským Nissanom, v ktorom vlastní 43 %. Naopak, Nissan vlastní v Renaulte 13 %. Nerovnováha v ich vzťahu však spôsobuje vážne trenice. Aliancia Renault-Nissan-Mitsubishi aktuálne vyrába okolo 10,8 milióna áut ročne a z tohto pohľadu je najväčším výrobcom.
Na porovnanie, koncern Volkswagen a Toyota produkujú ročne približne po 10,6 milióna automobilov.
Fúzia s FCA by však Renault viac posilnila, čo by mohlo viesť k ešte väčšiemu narušeniu rovnováhy v aliancii Renault-Nissan-Mitsubishi.
V posledných týždňoch Renault tlačil na zmeny v rámci vzťahov s Nissanom a signalizoval snahu o vytvorenie holdingu s vlastníctvom 50-50. Tomu sa však Nissan bránil, keďže cítil, že je väčšou firmou.
Tlak na konsolidáciu medzi výrobcami áut zvýšili výzvy spojené s elektrifikáciou, sprísňovaním emisných noriem a drahými technológiami vyvinutými pre zosieťovanie vozidiel a autonómne riadenie, rovnako ako pokles dopytu.
Diskusia k článkom je k dispozícii len pre tých, ktorí nás pravidelne
podporujú od 5€ mesačne alebo 60€ ročne.
Pridajte sa k našim podporovateľom.