Podarilo sa nám získať odmietnutý reklamný šot Aliancie za rodinu, pozrite si ho ako prví

Po tom, čo reklamný šot Aliancie za rodinu odmietli televízie Markíza a RTVS, včera ho zamietla aj TV JOJ. Video sa nám z prolife prostredia podarilo získať, pozrite si ho.

Šot sa zameriava na adopciu detí, ktorú žiadajú čelní predstavitelia LGBT aj na Slovensku a je jednou z troch otázok v referende, ktoré sa bude konať 7. februára. Podľa vyznenia video nie je útočné, ako sa o ňom šírili informácie na internete. Otázka, ktorú schválil aj Ústavný súd, znie: 2. Súhlasíte s tým, aby párom alebo skupinám osôb rovnakého pohlavia nebolo umožnené osvojenie (adopcia) detí a ich následná výchova?

Video je tematicky zamerané na právo detí vyrastať s otcom a mamou. Zobrazuje dieťa v detskom domove, po ktorého si prídu jeho noví rodičia. Po tom, čo pestúnska mama predstaví chlapcovi pár dvoch mužov, sa dieťa prekvapene spýta: "A kde je mama?" 

Loading the player...

Aliancia chcela reklamu umiestniť v televízii Markíza, ktorá ju však odmietla bez toho, aby ho vopred videla. „Televízia Markíza tak deklaruje, že nie je rodinnou televíziou a že bez jasných pravidiel podporuje názory, ktoré sa jej hodia a odmieta tie, ktoré sa jej nehodia,“ reagoval hovorca Aliancie Anton Chromík. Markíza v liste pre Alianciu spomenula, že kým „organizátori referenda sú pripravení tému komunikovať, ľudia s iným názorom zvyčajne nie sú organizovaní tak, aby dokázali zaplatiť reklamné spoty prezentujúce alternatívne postoje“. Podľa televízie by sa vysielanie spotov len jednej zo strán mohlo považovať za stanovisko za alebo proti referendu. Podľa Chromíkových slov ho však oficiálne pozval na stretnutie riaditeľ televízie Markíza Matthias Settele. "Bohužiaľ už v liste nám oznámil, že náš spot bez toho, aby ho videli, vysielať nebudú. Mrzí ma, že tú slobodu slova, ktorú si tak vážia pre seba, nedoprajú vo svojej televízii aj rodinám, ktoré sa poskladali po drobných daroch na to, aby sa spotmi iniciovala celonárodná diskusia na Slovensku. Odpovieme mu oficiálnou cestou," dodal. 

Verejnoprávna RTVS odmietnutie reklamy odôvodňuje legislatívou, no zákon o spôsobe vykonania referenda reklamu v čase pred referendom nerieši. Včera dala Aliancii negatívne stanovisko nakoniec aj TV JOJ po konzultáciách s Radou pre vysielanie a retransmisiu.

Reklamný priestor si chcela Aliancia riadne zakúpiť za komerčné ceny.

Lukáš Obšitník

Pozrieť diskusiu

Fungujeme vďaka finančnej podpore našich čitateľov a pravidelných podporovateľov. Ďakujeme.

Podporte nás aj vy, aby sme vám mohli priniesť ďalšie kvalitné články.

Podporiť pravidelnou sumou Podporiť jednorazovo