Ukrajinské deti majú pre neustále narúšanie vyučovania problémy s učením

Ukrajinské deti majú pre neustále narúšanie vyučovania problémy s učením
Ilustračné foto: TASR/Milan Kapusta
Ukrajinské deti čelia v poradí už štvrtému narušenému školskému roku. Priebeh vyučovania najskôr narúšala pandémia koronavírusu a neskôr vpád ruských vojsk na Ukrajinu.
4 minúty čítania 4 min
Vypočuť článok
Ukrajinské deti majú pre neustále narúšanie vyučovania problémy s učením
0:00
0:00
0:00 0:00
TASR
TASR
Ďalšie autorove články:

Biela vrana Ocenenie získali odbojár Otto Šimko, psychológ Anton Heretik a tri bývalé zamestnankyne SNG

Robert Fico požiadal šéfa NATO Marka Rutteho o posilnenie protivzdušnej obrany Slovenska

Dodávateľ vody v Gaze pozastavil svoje služby po zadržaní zamestnanca Hamasom

Najčítanejšie

Deň
Týždeň

V dôsledku niekoľkých za sebou idúcich narušených školských rokov majú ukrajinské deti problémy pri učení jazykov a matematiky či pri čítaní s porozumením. Upozornil na to Detský fond OSN (UNICEF).

Ukrajinské deti čelia v poradí už štvrtému narušenému školskému roku. Priebeh vyučovania najskôr narúšala pandémia koronavírusu a neskôr vpád ruských vojsk na Ukrajinu. Týka sa to detí, ktoré žijú na Ukrajine, i ukrajinských detí, ktoré boli nútené z krajiny utiecť.

Situácia v ukrajinskom školstve aj nízky počet ukrajinských detí, ktoré nastúpili do škôl v krajinách, v ktorých našli po odchode z domova útočisko, spôsobili, že mnohé zo 6,7 milióna ukrajinských detí a mládeže vo veku od troch do 18 rokov majú problémy s učením, uviedla regionálna riaditeľka UNICEF-u pre Európu a Áziu Regina De Dominicisová.

Po návšteve Ukrajiny De Dominicisová uviedla, že deti majú jasné medzery v učení napríklad ukrajinského jazyka, matematiky alebo pri čítaní. "Na Ukrajine pokračujú v nezmenšenej miere útoky na školy, v dôsledku čoho sú deti vystresované a nemajú bezpečný priestor pre učenie," uviedla.

Dodala, že ukrajinské deti preto nemajú len problém získavať nové vedomosti, je pre nich ťažké zachovávať si aj vedomosti, ktoré nadobudli, keď ešte školy fungovali normálne.

Na území, ktoré má pod kontrolou ukrajinská vláda, bolo podľa UNICEF-u od začiatku invázie vlani vo februári úplne zničených vyše 1300 škôl a mnoho ďalších bolo vážne poškodených, uvádza agentúra Reuters. UNICEF sa v správe odvoláva na údaje, podľa ktorých približne polovica učiteľov na Ukrajine nahlásila, že žiaci a študenti sa zhoršili v ukrajinčine, matematike i v cudzích jazykoch.

Podľa získaných údajov sa tiež v škole prezenčne vzdeláva len jedna tretina ukrajinských detí. Ďalšia tretina má online výuku a približne tretina detí má hybridné vzdelávanie, učia sa teda z domu i v škole.

UNICEF upozorňuje, že dištančná výuka môže z krátkodobého hľadiska pomôcť, no dlhodobo nedokáže plne nahradiť prezenčné vzdelávanie, ktoré je dôležité pre sociálny vývoj dieťaťa. Detský fond OSN zároveň upozorňuje, že ukrajinské deti čaká ďalší neistý školský rok.

Zobraziť diskusiu
Súvisiace témy
matematika Školy Ukrajina Detský fond OSN
Ak máte otázku, tip na článok, návrh na zlepšenie alebo ste našli chybu, napíšte na redakcia@postoj.sk
pred 7 hodinami

Súhrn udalostí v utorok 18. novembra:

Exkluzívny obsah pre našich podporovateľov

Diskusia k článkom je k dispozícii len pre tých, ktorí nás pravidelne
podporujú od 5€ mesačne alebo 60€ ročne.

Pridajte sa k našim podporovateľom.

Podporiť 5€
Ttoto je message Zavrieť