Asociácia železničných dopravcov žiada ministerstvo dopravy o okamžité riešenie situácie v Seredi, kde 12. mája pre havarijný stav mosta ponad trať uzavreli dopravu. Zároveň žiada o identifikáciu podobných prípadov, ktoré by mohli ovplyvniť vlakovú premávku.
Podľa Patrika Benku z asociácie sa o havarijnom stave seredského mosta vedelo od roku 2019. K náprave však napriek tomu nedošlo.
Železničná spoločnosť Slovensko mala podľa dopravcov viacero možností, ako majetkovoprávne vyrovnanie medzi ŽSR a Slovenskou správou ciest riešiť, no neurobila tak. "Až po tom, ako statik most s okamžitou platnosťou uzatvoril pre všetku dopravu, cyklistov a peších, keďže hrozilo samozrútenie, sa o štyri dni od uzavretia mosta v Centrálnom registri zmlúv objavila zmluva o budúcej zmluve o zriadení vecného bremena medzi ŽSR a Slovenskou správou ciest," upozornil Benka. "Bolo to až 11 mesiacov od začatia majetkovoprávneho vyrovnania pozemkov ŽSR dotknutých stavbou a takmer po roku a pol od súhlasného stanoviska ŽSR k vydaniu stavebného povolenia."
Situácia má vplyv aj na súkromných dopravcov. V priemere po tejto trati podľa AROS jazdí 33 nákladných vlakov a 30 rušňovlakov týždenne.
Diskusia k článkom je k dispozícii len pre tých, ktorí nás pravidelne
podporujú od 5€ mesačne alebo 60€ ročne.
Pridajte sa k našim podporovateľom.