Tempo prác na stavbe trate v Petržalke je nevyhovujúce, priznal Matúš Vallo

Tempo prác na stavbe trate v Petržalke je nevyhovujúce, priznal Matúš Vallo
Matúš Vallo počas kontrolného dňa na stavenisku električky v Petržalke. Foto: TASR/Dano Veselský
Bratislavský primátor preto avizuje rokovania so zástupcami zhotoviteľa, od ktorých očakáva zrýchlenie prác.
4 minúty čítania 4 min
Vypočuť článok
Tempo prác na stavbe trate v Petržalke je nevyhovujúce, priznal Matúš Vallo
0:00
0:00
0:00 0:00
TASR
TASR
Ďalšie autorove články:

Biela vrana Ocenenie získali odbojár Otto Šimko, psychológ Anton Heretik a tri bývalé zamestnankyne SNG

Robert Fico požiadal šéfa NATO Marka Rutteho o posilnenie protivzdušnej obrany Slovenska

Dodávateľ vody v Gaze pozastavil svoje služby po zadržaní zamestnanca Hamasom

Najčítanejšie

Deň
Týždeň

Napriek tomu, že sa na stavbe električkovej trate v bratislavskej Petržalke, v úseku Jungmannova – Janíkov dvor, pracuje, tempo stavebných prác nie je vyhovujúce. Priznal to primátor Bratislavy Matúš Vallo na dnešnom kontrolnom dni. Avizuje preto rokovania so zástupcami zhotoviteľa, od ktorých očakáva zrýchlenie prác. Odkazuje, že magistrát nemá čo skrývať. 

„Netajím, že tempo stavby nie je také, aké by som chcel, aby bolo. Dlhé týždne riešim, aby bolo úplne iné. Moje niekoľkotýždňové úsilie vrcholí tento týždeň," skonštatoval Vallo.

Naďalej zatiaľ podľa neho platí dohoda, ktorú má hlavné mesto so zhotoviteľom, a to, že električka by mala jazdiť do konca roka 2024 a stavba by mala byť dokončená v roku 2025. Podľa primátora sa na tom zo strany zhotoviteľa oficiálne nič nemení. Sám však priznal skepsu. "Moja dôvera v to, že sa to naozaj podarí, je v tejto sekunde nízka," poznamenal Vallo. 

Napriek tomu, že "cítia oživenie stavby", každý týždeň apelujú na zrýchlenie prác. Podľa primátora sa však snažia hľadať kompromis, nechcú tlačiť tak, že zhotoviteľ odíde. "Tunel Višňové je moja nočná mora. Nechceme mať Višňové v Bratislave," zdôraznil. Pokuty zatiaľ hlavné mesto neudelilo, urobiť tak podľa neho môže počas celej stavby. 

Primátor tiež pripomenul, že jeden z najväčších projektov na území hlavného mesta nie je len o samotnej električkovej trati, ale aj o ďalších stavbách a objektoch vrátane segregovanej cyklotrasy. Súčasťou je napríklad deväť križovatiek či viaceré mostné objekty.

Za zdržaním sú podľa neho aj viaceré nepredvídateľné okolnosti. Jednou z nich je napríklad environmentálna záťaž, skládka rôzneho materiálu, pravdepodobne z čias výstavby Petržalky. Vykonané boli sondy, čaká sa na rozbory. Likvidáciu zaplatí pravdepodobne mesto. Pod zdržanie sa podpísal aj plánovaný presun protitankového múru, ktorý stojí v ceste električkovej trate a má sa ako pamätihodnosť Bratislavy zachovať. Pri výkopových prácach objavili viackrát aj nevybuchnutú muníciu.    

S výstavbou trate za vyše 70 miliónov eur bez DPH začala koncom novembra 2021 vysúťažená skupina dodávateľov zo Združenia NS MHD Petržalka (spoločnosti Aldesa Construcciones Polska a Aldesa Construcciones). Podľa súčasného harmonogramu prác má byť trať vybudovaná do konca septembra 2024.

Zobraziť diskusiu
Súvisiace témy
Matúš Vallo Petržalka
Ak máte otázku, tip na článok, návrh na zlepšenie alebo ste našli chybu, napíšte na redakcia@postoj.sk
pred 9 hodinami

Súhrn udalostí v utorok 18. novembra:

Exkluzívny obsah pre našich podporovateľov

Diskusia k článkom je k dispozícii len pre tých, ktorí nás pravidelne
podporujú od 5€ mesačne alebo 60€ ročne.

Pridajte sa k našim podporovateľom.

Podporiť 5€
Ttoto je message Zavrieť