Začiatkom marca sa pri Kutlíkovej ulici začalo so zapúšťaním pilótov, ktoré budú súčasťou základov nového mosta. Vzniknúť má nové štvorprúdové premostenie Chorvátskeho ramena. Pokračujú tiež práce na mostoch, napríklad pri Pápežskej lúke. Za zastávkou Jungmannova sa postupne odstraňuje násyp pôvodnej komunikácie a premostenia Chorvátskeho ramena na Rusovskej ceste.
Pokračovať sa bude v zemných prácach na násypoch pod električkovou traťou. Začať by mali tiež práce na stavebnej časti meniarní, ktoré budú slúžiť na napájanie trolejových vedení elektrickým prúdom.
Mesto v minulosti nevylúčilo uplatnenie zmluvnej pokuty voči stavebníkovi. Týkať by sa mala nesplnenia druhého míľnika prác. Zhotoviteľ ho mal dosiahnuť v druhej polovici novembra 2022, no nestalo sa tak.
V pôvodnom zmluvnom termíne nesplnili ani prvý míľnik prác. Ako termín splnenia tretieho míľnika sa uvádza 15. máj.
Podľa pôvodných plánov sa mal projekt dokončiť do konca tohto roka. Primátor Bratislavy Matúš Vallo však už v uplynulých mesiacoch informoval, že električka začne premávať až v budúcom roku. Podľa aktuálneho revidovaného harmonogramu majú práce ukončiť do konca septembra 2024.
S výstavbou trate za vyše 70 miliónov eur začala koncom novembra 2021 skupina dodávateľov zo Združenia NS MHD Petržalka (spoločnosti Aldesa Construcciones Polska a Aldesa Construcciones). Väčšinu nákladov majú pokryť eurofondy.
Hlavné mesto dlhodobo deklaruje, že neprepadnú. Poukazuje pritom na fázovanie projektu. To však kritizuje ministerstvo investícií. Považuje to len za záložný plán na úkor iných projektov.
Diskusia k článkom je k dispozícii len pre tých, ktorí nás pravidelne
podporujú od 5€ mesačne alebo 60€ ročne.
Pridajte sa k našim podporovateľom.