Tweetnuť
Kopírovať odkaz
Pozerať neskôr
Pre uloženie článku sa prihláste alebo sa ZDARMA registrujte.
Zapnúť upozornenia

Biskup Jozef Haľko

Ježiš je najväčší influencer, tweetovali už apoštoli

Cirkev má pôsobiť na sociálnych sieťach, aj to je cesta k ľudskému srdcu, hovorí bratislavský pomocný biskup.

Už pred niekoľkými rokmi vstúpil do virtuálnych vôd a snaží sa posolstvo evanjelia preniesť aj na displeje mobilov. Hľadá spôsoby, ako osloviť tých, najmä mladých, ktorí sú mimo cirkevných spoločenstiev. „Je pre mňa výzva dostať sa evanjelizačne k tým, ktorí o Ježišovi nevedia, alebo majú o Cirkvi veľmi deformované vedomosti. Teší ma, keď môžem niekomu do telefónu poslať povzbudivý odkaz: Tvoj život má zmysel, Boh je dobrý. A najväčšiu radosť mám, keď sa takto zasiahnutý človek následne rozhodne pre osobný rozhovor,“ vysvetľuje svoju motiváciu pôsobenia na sociálnych sieťach Jozef Haľko.

„Človek však musí neustále okresávať svoju motiváciu, prečo to robí, pretože pokušenie prezentovať seba tu stále je. Ide o moje alebo Ježišove čísla a lajky? S týmto však zápasia aj kazatelia alebo misionári, ktorí nie sú na sociálnych sieťach, a dokonca s tým bojovali už apoštoli,“ hovorí.   

V Postoj TV odpovedá aj na otázku, prečo sa slávenie bohoslužieb nemôže natrvalo preniesť do online priestoru a tiež, či sa neobáva, že po neustále sa meniacich nariadeniach a podmienkach účasti na bohoslužbách napokon niektorí veriaci opustia chrámy a presunú si svoju vieru do domácností.  

Koľko času trávi na sociálnych sieťach aj ako sa vyrovnáva s hejtermi, sa dozviete v tomto videu:

Ak práve nemôžete pozerať video, vypočujte si podcast:

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Odporúčame