Slovensko by mohlo mať terminál Novej Hodvábnej cesty

Slovensko by mohlo mať dopravný terminál, ktorý by bol súčasťou čínskeho projektu Novej Hodvábnej cesty. V rozhovore pre TASR to povedal predseda predstavenstva skupiny GEFCO Luc Nadal. „Čína presadzuje svoju iniciatívu Jeden Pás, Jedna Cesta, teda obdobu stredovekej Hodvábnej cesty a vidíme, že táto koncepcia zaujíma aj našich klientov. Železničná doprava má v tomto smere veľkú perspektívu. Vieme o projekte predĺženia širokorozchodnej železnice z Ruska a Ukrajiny, ďalej na západné Slovensko. To má dobré dopravné napojenie na dôležité trhy v západnej Európe. Preto by sme si na Slovensku vedeli predstaviť dopravný terminál, kam by smeroval tovar z Číny a do Číny v rámci Novej Hodvábnej cesty,“ vysvetlil Nadal.
2 minúty čítania 2 min
Vypočuť článok
Slovensko by mohlo mať terminál Novej Hodvábnej cesty
0:00
0:00
0:00 0:00
TASR
TASR
Ďalšie autorove články:

Biela vrana Ocenenie získali odbojár Otto Šimko, psychológ Anton Heretik a tri bývalé zamestnankyne SNG

Robert Fico požiadal šéfa NATO Marka Rutteho o posilnenie protivzdušnej obrany Slovenska

Dodávateľ vody v Gaze pozastavil svoje služby po zadržaní zamestnanca Hamasom

Najčítanejšie

Deň
Týždeň

Železničná doprava má vo vzťahu s Čínou perspektívu aj pri porovnaní s inými druhmi dopravy. Napríklad dokáže garantovať dodávku tovarov za 15 dní. „Letecká doprava je príliš drahá a má malú kapacitu. Námorná doprava trvá príliš dlho, často až 50 dní. Železnica je zaujímavá najmä pre tovary, ktoré je potrebné prepraviť rýchlo. Nejde len o mobilné telefóny, elektroniku, ale aj o súčiastky pre automobilový priemysel či luxusné autá, ktoré sa vyrábajú v Európe,“ uviedol Nadal.
      

Presunúť prepravu z ciest na železnice je aj zámerom Európskej únie, ktorý je deklarovaný v Bielej knihe dopravy. Okrem ostatných cieľov sa v nej uvádza, že do roku 2030 by sa malo 30 % cestnej nákladnej dopravy nad 300 km previesť na iné druhy dopravy, napríklad na železničnú či vodnú dopravu, pričom do roku 2050 by mal tento presun predstavovať viac ako 50 %. 
      

„Železničná preprava tovaru je efektívnym riešením pri preprave tovaru na dlhé vzdialenosti, v oblastiach s vysokou hustotou dopravy či obmedzenou cestnou sieťou, rovnako je výhodná aj z hľadiska dodacích lehôt tovaru. Nezanedbateľný nie je ani objem emisií, ktorý je v tomto prípade rádovo nižší,“ dodal Nadal. 
      

GEFCO so zastúpením v 150 krajinách je jednou z 10 najväčších európskych skupín v oblasti dopravy a logistiky. V roku 2016 dosiahla obrat 4,2 miliardy eur a zamestnáva 12.000 ľudí.

 

Zobraziť diskusiu
Súvisiace témy
Slovensko doprava Nová hodvábna cesta
Ak máte otázku, tip na článok, návrh na zlepšenie alebo ste našli chybu, napíšte na redakcia@postoj.sk
pred 9 hodinami

Súhrn udalostí v utorok 18. novembra:

Exkluzívny obsah pre našich podporovateľov

Diskusia k článkom je k dispozícii len pre tých, ktorí nás pravidelne
podporujú od 5€ mesačne alebo 60€ ročne.

Pridajte sa k našim podporovateľom.

Podporiť 5€
Ttoto je message Zavrieť