Axel Springer a ďalšie mediálne skupiny z celej Európy žalujú Google

„Bez zneužívania dominantného postavenia Googlu by mediálne spoločnosti získali výrazne vyššie tržby z reklamy a platili nižšie poplatky za reklamné služby,“ uviedli právnici žalujúcich firiem.
3 minúty čítania 3 min
Vypočuť článok
Axel Springer a ďalšie mediálne skupiny z celej Európy žalujú Google
0:00
0:00
0:00 0:00
TASR
TASR
Ďalšie autorove články:

Biela vrana Ocenenie získali odbojár Otto Šimko, psychológ Anton Heretik a tri bývalé zamestnankyne SNG

Robert Fico požiadal šéfa NATO Marka Rutteho o posilnenie protivzdušnej obrany Slovenska

Dodávateľ vody v Gaze pozastavil svoje služby po zadržaní zamestnanca Hamasom

Najčítanejšie

Deň
Týždeň

Až 32 európskych mediálnych skupín vrátane vydavateľstva Axel Springer či mediálnej skupiny Schibsted podalo žalobu na Google. Žiadajú 2,1 miliardy eur za straty, ktoré im spôsobili praktiky spoločnosti pri digitálnej reklame.

Vydavatelia podali žalobu v čase, keď európske protimonopolné regulačné úrady podnikajú kroky proti Googlu a jeho praktikám v oblasti digitálnej reklamy. „Zúčastnené mediálne spoločnosti utrpeli straty v dôsledku menej konkurenčného trhu, čo je priamym dôsledkom nesprávneho konania spoločnosti Google,“ uviedli právnici z firiem Geradin Partners a Stek.

„Bez zneužívania dominantného postavenia Googlu by mediálne spoločnosti získali výrazne vyššie tržby z reklamy a platili nižšie poplatky za reklamné služby. Podstatné je, že tieto prostriedky mohli byť preinvestované do posilnenia európskeho mediálneho prostredia,“ dodali.

Poukázali pritom na pokutu 220 miliónov eur, ktorú francúzsky úrad pre hospodársku súťaž uložil Googlu za jeho podnikanie v oblasti reklamy v roku 2021, ako aj na minuloročné obvinenia Európskej komisie.

Spoločnosť Google vlani uviedla, že nesúhlasí s obvineniami protimonopolného úradu EÚ v súvislosti so zneužívaním dominantného postavenia internetového giganta v oblasti digitálnej reklamy.

Vydavatelia po celom svete sa v uplynulých rokoch sťažovali na rastúcu dominanciu veľkých technologických spoločností – tzv. Big Tech – v reklame, keďže ich podiel na tržbách klesá. Google je podľa analytikov najdominantnejšou digitálnou reklamnou platformou na svete.

Skupina vydavateľov podala žalobu na holandský súd pre reputáciu krajiny ako kľúčovej jurisdikcie pre žaloby o náhradu škody v dôsledku porušenia protimonopolných pravidiel EÚ. Cieľom je vyhnúť sa viacnásobným žalobám v rôznych európskych krajinách.

Zobraziť diskusiu
Súvisiace témy
Reklama Google Axel Springer
Ak máte otázku, tip na článok, návrh na zlepšenie alebo ste našli chybu, napíšte na redakcia@postoj.sk
pred 3 hodinami

Súhrn udalostí v utorok 18. novembra:

Exkluzívny obsah pre našich podporovateľov

Diskusia k článkom je k dispozícii len pre tých, ktorí nás pravidelne
podporujú od 5€ mesačne alebo 60€ ročne.

Pridajte sa k našim podporovateľom.

Podporiť 5€
Ttoto je message Zavrieť