Slovenská národná strana chce podporiť cestovný ruch aj tvorbou „národného menu“. Cieľom podľa nej je, aby ľudia získali prehľad o národnej kuchyni vo všetkých kútoch Slovenska. Informovala o tom hovorkyňa strany Zuzana Škopcová.
Národniari sa inšpirovali v Maďarsku, kde príjmy z cestovného ruchu tvoria približne 12 percent HDP. Hlavnou myšlienkou „národného menu“ je vytvoriť zoznam jedál typických pre Slovensko, ako aj reštauračných a ubytovacích zariadení, ktoré už národné špeciality ponúkajú.
„Tieto zariadenia sa budú propagovať v rámci cestovného ruchu a turizmu aj cudzincom ako miesta, kde môžu dostať tradičnú domácu kuchyňu,“ vysvetlil šéf SNS Andrej Danko.
„Nebude to povinné, ale vzniká možnosť sa zviditeľniť spojením sa do prehľadného celku. Domáce jedlá sa môžu podporiť aj väčšou propagáciou gastrofestivalov, ako sú už známe súťaže napríklad vo varení halušiek a iných jedál z múky a zemiakov.“
Podľa Danka treba poriadne spropagovať naše regióny. „Aby ľudia vedeli, kam ísť a čo tam presne nájdu, na čom si môžu pochutiť. Nemá to svojho gazdu. Tak sa podporí národné povedomie obyvateľstva,“ podotkol.
Jednou z agend nového ministerstva športu a cestovného ruchu podľa neho bude pomôcť gastroprevádzkam, penziónom a hotelom aj zrýchlenými odpismi napríklad pri výstavbe wellness alebo zavedením daňovej úľavy z „tringeltov“ v ubytovacích zariadeniach.
Diskusia k článkom je k dispozícii len pre tých, ktorí nás pravidelne
podporujú od 5€ mesačne alebo 60€ ročne.
Pridajte sa k našim podporovateľom.