Slovenská pošta upozornila na podvodníkov, ktorí v jej mene pýtajú doplňujúce adresné údaje či úhradu colných poplatkov. Po kliknutí na priložený link žiadajú klienta zadať údaje o svojej platobnej karte. Informovala o tom hovorkyňa Slovenskej pošty Iveta Dorčáková.
Pošta vyzýva občanov, aby údaje o platobnej karte či bankovom účte nezadávali, mohli by totiž byť zneužité.
„Slovenská pošta zároveň upozorňuje, že nikdy nežiada prostredníctvom SMS, MMS, e-mailov či sociálnych sietí úhradu žiadnych poplatkov, ani za colné konanie, ani nesprostredkúva žiadne platby,“ upozornila Dorčáková. Všetky poplatky spojené so službami pošty sa platia pri preberaní zásielky u kuriéra, na pobočkách pošty alebo v BalíkoBOXe, dodala.
Ak na podvodné správy ľudia už zareagovali a bola im spôsobená škoda, Slovenská pošta odporúča, aby sa obrátili na orgány činné v trestnom konaní.
Podvodných správ vo forme SMS, MMS, e-mailov, telefonátov či na sociálnej sieti zaznamenala Slovenská pošta už približne 60 rôznych typov. Zvyčajne vyzývajú na úhradu platieb za doručené zásielky, na zmenu doručenia či uloženia zásielky alebo na zaplatenie colných poplatkov. Prípadne vyzývajú na údajné vytvorenie objednávky na poštového kuriéra, ktorý má zásielku vyzdvihnúť, a cez stránku pošty majú byť preposlané peniaze. Ukážky falošných správ a mailov Slovenská pošta zverejnila na svojej webovej stránke.
Diskusia k článkom je k dispozícii len pre tých, ktorí nás pravidelne
podporujú od 5€ mesačne alebo 60€ ročne.
Pridajte sa k našim podporovateľom.