Školská inšpekcia Skoro polovica úloh z literatúry na prijímacích skúškach nebola v poriadku

Skoro polovica úloh z literatúry na prijímacích skúškach nebola v poriadku
Ilustračná snímka. Foto - TASR
Inšpektori upozornili stredné školy, že bude potrebné zamyslieť sa nad obsahom prijímacích skúšok, ktoré sú dlhodobo stavané len na encyklopedických poznatkoch.
3 minúty čítania 3 min
Vypočuť článok
Školská inšpekcia / Skoro polovica úloh z literatúry na prijímacích skúškach nebola v poriadku
0:00
0:00
0:00 0:00
TASR
TASR
Ďalšie autorove články:

Biela vrana Ocenenie získali odbojár Otto Šimko, psychológ Anton Heretik a tri bývalé zamestnankyne SNG

Robert Fico požiadal šéfa NATO Marka Rutteho o posilnenie protivzdušnej obrany Slovenska

Dodávateľ vody v Gaze pozastavil svoje služby po zadržaní zamestnanca Hamasom

Najčítanejšie

Deň
Týždeň

Takmer polovica úloh z literatúry na prijímacích skúškach na gymnáziá a stredné školy nezodpovedala vzdelávacím štandardom. Odhalila to Štátna školská inšpekcia (ŠŠI), ktorá skontrolovala desať gymnázií a 13 stredných odborných škôl (SOŠ).

„Na základe našich zistení musím konštatovať, že prijímacie skúšky zo slovenského jazyka a literatúry boli náročnejšie ako matematika, pričom na gymnáziách boli na prijímacích skúškach kladené vyššie nároky ako na SOŠ,“ povedala hlavná školská inšpektorka Alžbeta Štofková Dianovská.

Priblížila, že v 80 percentách gymnázií a dvoch tretinách SOŠ boli overované vedomosti zo slovenčiny nad rámec vzdelávacieho štandardu. V predmete slovenský jazyk a literatúra posúdili 1443 testových položiek, pričom 190 z nich nezodpovedalo vzdelávacím štandardom. Takmer polovica zo všetkých úloh v nesúlade sa vyskytla v otázkach z literatúry.

Na zlepšenie situácie vydala ŠŠI odporúčania vrátane lepšieho vzdelávania pre pedagogických zamestnancov v oblasti tvorby testov. Odporúča aj zavedenie jednotných štandardizovaných testov prijímacích skúšok pre uchádzačov o stredné vzdelávanie.

Hlavná školská inšpektorka zároveň upozornila na novú školskú reformu na základných školách, ktorá sa zameriava na zlepšenie gramotností, rozvoj zručností, tvorivosť a kritické myslenie. „Upozorňujeme stredné školy, že bude potrebné zamyslieť sa nad obsahom prijímacích skúšok, ktoré sú dlhodobo stavané len na encyklopedických poznatkoch,“ uzavrela Štofková Dianovská.

ŠŠI dlhodobo sleduje prijímacie konania na gymnáziách a hodnotí kvalitu prijímacích skúšok v súlade so vzdelávacími štandardmi štátneho vzdelávacieho programu pre základné školy. Z minulých rokov vyplynulo, že školy najmä v testoch zo slovenčiny a literatúry nedodržiavali tieto štandardy. Preto sa ŠŠI v tomto školskom roku zamerala aj na kontrolu prijímacieho konania v SOŠ.

Zobraziť diskusiu
Súvisiace témy
stredná škola
Ak máte otázku, tip na článok, návrh na zlepšenie alebo ste našli chybu, napíšte na redakcia@postoj.sk
pred 8 hodinami

Súhrn udalostí v utorok 18. novembra:

Exkluzívny obsah pre našich podporovateľov

Diskusia k článkom je k dispozícii len pre tých, ktorí nás pravidelne
podporujú od 5€ mesačne alebo 60€ ročne.

Pridajte sa k našim podporovateľom.

Podporiť 5€
Ttoto je message Zavrieť