Európsky automobilový priemysel pravdepodobne stratí podiel na globálnom trhu, z čoho budú profitovať konkurenti z Číny a USA. Poukázala na to analýza konzultačnej spoločnosti Boston Consulting Group (BCG).
Pokles podielu na svetovom trhu z 26 na 24 percent do roku 2040 by pre Európu znamenal stratu 300-tisíc pracovných miest a zníženie hospodárskeho výkonu o 37 miliárd eur, uviedla BCG.
Noví konkurenti, ktorí dokážu lacno vyrábať elektrické autá, by mohli získať pozíciu inovatívnych značiek na úkor európskych automobiliek. Tie podľa štúdie zápasia s nedostatkom kvalifikovanej pracovnej sily a rastúcimi nákladmi na energie.
Okrem základného scenára BCG posudzovala aj najlepšie a najhoršie varianty možného vývoja. „Nové technológie a zelená energia sú pre európsky automobilový priemysel obrovskou príležitosťou,“ uviedol expert BCG na automobilový priemysel Albert Waas. „Do roku 2040 je možné vytvoriť 800-tisíc nových pracovných miest a dosiahnuť daňové príjmy vo výške 25 miliárd eur,“ povedal.
V najhoršom prípade by sa trhový podiel európskych výrobcov mohol do roku 2040 znížiť na polovicu a ročný hospodársky výkon by mohol klesnúť o tretinu, teda o 145 miliárd eur. To by bolo podľa BCG sprevádzané stratou 1,5 milióna pracovných miest.
Diskusia k článkom je k dispozícii len pre tých, ktorí nás pravidelne
podporujú od 5€ mesačne alebo 60€ ročne.
Pridajte sa k našim podporovateľom.