Mika zo Slovakia Travel Nižšia DPH na gastro nemusí znamenať pokles jej výberu, práve naopak

Rok 2022 je podľa neho v cestovnom ruchu štatisticky najúspešnejší od začiatku pandémie. Počas leta dovolenkovalo na Slovensku takmer 450-tisíc ľudí, čo je o 15 % menej ako v zatiaľ rekordnom roku 2019. Podľa Miku musí Slovensko zapracovať na autenticite.
3 minúty čítania 3 min
Vypočuť článok
Mika zo Slovakia Travel / Nižšia DPH na gastro nemusí znamenať pokles jej výberu, práve naopak
0:00
0:00
0:00 0:00
TASR
TASR
Ďalšie autorove články:

Biela vrana Ocenenie získali odbojár Otto Šimko, psychológ Anton Heretik a tri bývalé zamestnankyne SNG

Robert Fico požiadal šéfa NATO Marka Rutteho o posilnenie protivzdušnej obrany Slovenska

Dodávateľ vody v Gaze pozastavil svoje služby po zadržaní zamestnanca Hamasom

Najčítanejšie

Deň
Týždeň

Zníženie DPH)na gastro na 10 % môže mať opačný efekt, ako sa očakáva. Príjmy z dane do štátneho rozpočtu môžu byť rovnaké, ak nie aj vyššie ako pred znížením DPH. Uviedol to generálny riaditeľ agentúry Slovakia Travel Václav Mika v bilančnom rozhovore na sociálnych sieťach ministerstva dopravy.

"Ja nekriticky presadzujem zníženie DPH z viacerých dôvodov. Odstraňuje to konkurenčnú nevýhodu voči našim zdrojovým krajinám aj voči susedom, ktorí tú DPH majú nižšiu," spresnil Mika.

Navyše, v rámci schém pomoci ministerstvo dopravy podľa neho už vynaložilo 180 miliónov eur na pandemickú pomoc podnikateľom. Keby nešlo ruka v ruke s tým zníženie DPH, tak tie peniaze by neboli dobre investované.

Rok 2022 je podľa neho v cestovnom ruchu štatisticky najúspešnejší od začiatku pandémie. Počas leta dovolenkovalo na Slovensku takmer 450.000 ľudí, čo je o 15 % menej ako v zatiaľ rekordnom roku 2019. Mika očakáva, že rekordným číslam by sa Slovensko mohlo vyrovnať už v najbližšom roku.

Podľa riaditeľa Slovakia Travel sa do budúcna musí Slovensko okrem tradičných trhov orientovať napríklad na Arabský polostrov. V lákaní turistov budú podľa neho kľúčové tri faktory, udržateľnosť, emócie a autenticita.

"Musíme klásť veľký dôraz na to, aby Slovensko využilo tú autenticitu, ktorú má vo folklóre, kultúre, gastre. Kto príde, očakáva autentický zážitok aj v reštaurácii. Keď máte všade rovnaký lístok, nie je to autentické. Nevieme vyvinúť priamy tlak na podnikateľov, ale vieme tlačiť na to, aby sme autenticitu maximálne podporovali, priniesli na veľtrhy a výstavy naše autentické výrobky," dodal Mika.

Zobraziť diskusiu
Súvisiace témy
Slovensko Ministerstvo dopravy a výstavby Slovenskej republiky DPH
Ak máte otázku, tip na článok, návrh na zlepšenie alebo ste našli chybu, napíšte na redakcia@postoj.sk
pred 7 hodinami

Súhrn udalostí v utorok 18. novembra:

Exkluzívny obsah pre našich podporovateľov

Diskusia k článkom je k dispozícii len pre tých, ktorí nás pravidelne
podporujú od 5€ mesačne alebo 60€ ročne.

Pridajte sa k našim podporovateľom.

Podporiť 5€
Ttoto je message Zavrieť