Celkovo tak pracovné miesto v pivovare vytvára až 17 ďalších pracovných miest v širšej ekonomike, upozornil výkonný riaditeľ Slovenského združenia výrobcov piva a sladu Vladimír Machalík.
„Predaj piva sa v Európe ani na Slovensku stále nedostal na úroveň pred rokom 2020. Pivo je prírodný nápoj citlivý na skladovanie a viac ako iné nápoje je prepojený so socializáciou v podnikoch a na podujatiach. Pivovarníci spolu s prevádzkovateľmi gastrozariadení, hotelov a festivalov tak dúfajú, že tento rok sa aspoň čiastočne priblíži k obdobiu pred pandémiou,“ zdôraznil Machalík.
V roku 2021 bol celoeurópsky predaj piva v puboch a reštauráciách stále o 35 percent nižší ako v roku 2019. Vyplýva to zo správy európskeho združenia pivovarníkov The Brewers of Europe o vplyve pandémie na európsky pivovarnícky sektor a ekonomiku.
Pokles predaja piva v gastrosegmente nahradil predaj piva v obchodoch iba čiastočne. Celková spotreba piva v Európe bola v roku 2021 stále o 28 miliárd hektolitrov nižšia ako pred pandémiou.
Diskusia k článkom je k dispozícii len pre tých, ktorí nás pravidelne
podporujú od 5€ mesačne alebo 60€ ročne.
Pridajte sa k našim podporovateľom.