Tweetnuť
Kopírovať odkaz
Čítať neskôr
Pre uloženie článku sa prihláste alebo sa ZDARMA registrujte.
Dnes treba vedieť
30. jún 2020, 07:31

Facebook čelí bojkotu reklamy, najnovšie sa k nemu pridal Starbucks

Facebook čelí bojkotu reklamy, najnovšie sa k nemu pridal Starbucks

Foto - TASR/AP

Obchodný reťazec kaviarní Starbucks sa v nedeľu pridal k viacerým svetovým značkám v bojkote reklamného obsahu na Facebooku a na iných sociálnych platformách. Dôvodom je prístup sociálnych sietí k nenávistným a dezinformačným príspevkom, píše americký denník USA Today.

Ku kampani #StopHateForProfit sa od minulého týždňa pridali spoločnosti ako The North Face, Unilever, Coca Cola, Mozilla, Honda, Verizon či Hershey. Väčšina z nich zastavila alebo výrazne obmedzila svoju reklamu na sociálnych sieťach do konca júla, niektoré až do konca roka.

Kampaň sa najviac dotkla Facebooku, ktorého akcie sa minulý piatok podľa portálu marketwatch.com prepadli o 8,3 percenta. Niektoré spoločnosti zastavili aj reklamu na Twitteri či iných sociálnych sieťach.

„Pozastavíme naše reklamy na všetkých sociálnych platformách, zatiaľ čo budeme pokračovať v internej diskusii aj v diskusii s našimi mediálnymi partnermi a s ľudskoprávnymi organizáciami v snahe zastaviť prejavy nenávisti," uvádza vyhlásenie spoločnosti Starbucks.

Cieľom je prísnejšia regulácia obsahu podporujúceho diskrimináciu, násilie či nenávisť, uvádza agentúra AFP.

Facebook je v uplynulom čase pod tlakom aj z dôvodu mierneho postoja k príspevkom amerického prezidenta Donalda Trumpa, napísal americký denník The Washington Post.

Inzercia

Šéf Facebooku Mark Zuckerberg už v piatok avizoval sprísnenie zaobchádzania s nenávistnými prejavmi v reklamných príspevkoch na sociálnej sieti. Zuckerberg uviedol, že platforma „zakáže tie vyjadrenia, ktoré naznačujú, že ľudia určitej rasy, etnicity, národnosti, vierovyznania, kasty, sexuálnej orientácie alebo rodovej identity predstavujú nebezpečenstvo pre zdravie či prežitie iných", píše AFP.

Tie príspevky, ktoré porušujú pravidlá, ale sú spravodajsky dôležité, Facebook ponechá prístupné s príslušným označením. K podobnému kroku sa už podujal Twitter, ktorý týmto spôsobom označuje napríklad Trumpove príspevky, píše The New York Times.

Zuckerberg dodal, že Facebook rozšíri programy na ochranu imigrantov, utečencov či žiadateľov o azyl.

Podľa portálu Investopedia.com viac ako 90 percent príjmov Facebooku pochádza z reklamy.

Dnes treba vedieť

pred 24 minútami

SHMÚ varuje pred búrkami, výstraha prvého stupňa platí pre takmer všetky okresy. Výnimkou sú okresy Michalovce, Sobrance, Humenné, Trebišov a Snina. S búrkami môžu byť spojené krátkodobé, ale intenzívne lejaky, pri ktorých môžu úhrny dosiahnuť od 20 do 40 milimetrov a nárazy vetra rýchlosť 65 až 85 kilometrov za hodinu. (tasr)

pred hodinou

SHMÚ varuje pred vysokými teplotami na juhu a východe Slovenska. Teplota vy mohla miestami vystúpiť až na 34 stupňov Celzia. Výstraha prvého stupňa pred vysokými teplotami platí pre niektoré okresy Banskobystrického, Košického, Nitrianskeho, Trnavského a Prešovského kraja od 14.00 do 18.00. (tasr)

pred 2 hodinami

Slovenská strelkyňa Zuzana Rehák-Štefečeková figurovala po prvej časti kvalifikácie trapu na olympijských hrách v Tokiu na vedúcej pozícii. Strieborná medailistka z OH 2008 v Pekingu a OH 2012 v Londýne v tejto disciplíne predviedla na úvodných troch položkách bezchybný výkon, keď ako jediná z 26-členného štartového poľa trafila všetkých 75 terčov. Druhá časť kvalifikácie žien je na programe vo štvrtok o 2.00 h. (tasr)

pred 3 hodinami

Najvyššiu zaočkovanosť ľudí vo veku 50 a viac rokov má Bratislava, a to 72,6 percenta. Podľa našich informácií by sa vďaka tomu hlavné mesto v novom COVID automate ani po zhoršení situácie už nemalo dostať do najhoršej čiernej fázy. Celkovo je na Slovensku momentálne zaočkovaných aspoň prvou dávkou necelých 1 150 000 obyvateľov vo veku 50 a viac rokov. 830-tisíc ľudí v tejto kategórii nie je zaočkovaných vôbec.

Inzercia

Inzercia