Zdieľať
Tweetnuť
Kopírovať odkaz
Čítať neskôr
Pre uloženie článku sa prihláste alebo sa ZDARMA registrujte.
Dnes treba vedieť
30. jún 2020, 07:31

Facebook čelí bojkotu reklamy, najnovšie sa k nemu pridal Starbucks

Facebook čelí bojkotu reklamy, najnovšie sa k nemu pridal Starbucks

Foto - TASR/AP

Obchodný reťazec kaviarní Starbucks sa v nedeľu pridal k viacerým svetovým značkám v bojkote reklamného obsahu na Facebooku a na iných sociálnych platformách. Dôvodom je prístup sociálnych sietí k nenávistným a dezinformačným príspevkom, píše americký denník USA Today.

Ku kampani #StopHateForProfit sa od minulého týždňa pridali spoločnosti ako The North Face, Unilever, Coca Cola, Mozilla, Honda, Verizon či Hershey. Väčšina z nich zastavila alebo výrazne obmedzila svoju reklamu na sociálnych sieťach do konca júla, niektoré až do konca roka.

Kampaň sa najviac dotkla Facebooku, ktorého akcie sa minulý piatok podľa portálu marketwatch.com prepadli o 8,3 percenta. Niektoré spoločnosti zastavili aj reklamu na Twitteri či iných sociálnych sieťach.

„Pozastavíme naše reklamy na všetkých sociálnych platformách, zatiaľ čo budeme pokračovať v internej diskusii aj v diskusii s našimi mediálnymi partnermi a s ľudskoprávnymi organizáciami v snahe zastaviť prejavy nenávisti," uvádza vyhlásenie spoločnosti Starbucks.

Cieľom je prísnejšia regulácia obsahu podporujúceho diskrimináciu, násilie či nenávisť, uvádza agentúra AFP.

Facebook je v uplynulom čase pod tlakom aj z dôvodu mierneho postoja k príspevkom amerického prezidenta Donalda Trumpa, napísal americký denník The Washington Post.

Inzercia

Šéf Facebooku Mark Zuckerberg už v piatok avizoval sprísnenie zaobchádzania s nenávistnými prejavmi v reklamných príspevkoch na sociálnej sieti. Zuckerberg uviedol, že platforma „zakáže tie vyjadrenia, ktoré naznačujú, že ľudia určitej rasy, etnicity, národnosti, vierovyznania, kasty, sexuálnej orientácie alebo rodovej identity predstavujú nebezpečenstvo pre zdravie či prežitie iných", píše AFP.

Tie príspevky, ktoré porušujú pravidlá, ale sú spravodajsky dôležité, Facebook ponechá prístupné s príslušným označením. K podobnému kroku sa už podujal Twitter, ktorý týmto spôsobom označuje napríklad Trumpove príspevky, píše The New York Times.

Zuckerberg dodal, že Facebook rozšíri programy na ochranu imigrantov, utečencov či žiadateľov o azyl.

Podľa portálu Investopedia.com viac ako 90 percent príjmov Facebooku pochádza z reklamy.

Dnes treba vedieť

pred 40 minútami

Novelu zákona o zdravotnej starostlivosti, ktorá upravuje oblasť potratov, označila predkladateľka Anna Záborská za praktickú pomoc ženám.Poslanci diskusiu o novele dnes ukončili, hlasovať sa o nej bude v utorok 14. 7. o 17.00 h.

pred 2 hodinami

Na hraničných priechodoch SR sa dnes od 15.00 uskutoční 24-hodinová policajno-bezpečnostná akcia. Polícia bude monitorovať dodržiavanie opatrení Úradu verejného zdravotníctva a informovať cestujúcich o povinnostiach po návrate. Zámerom je tiež zistiť aktuálny pohyb osôb a motorových vozidiel na hraniciach.

NA HRANIČNÝCH PRIECHODOCH BUDE POLICAJNO-BEZPEČNOSTNÁ AKCIA Konať sa bude od piatku 10. júla od 15:00 do soboty 11....

Uverejnil používateľ Ministerstvo vnútra SR Piatok 10. júla 2020
pred 3 hodinami

Vo štvrtok na Slovensku pribudlo 19 prípadov nákazy novým koronavírusom. Otestovali 2172 ľudí. Deväť prípadov je z Banskobystrického kraja. Dvaja pozitívni pribudli v Bratislavskom, Prešovskom, Trenčianskom a Žilinskom kraji. V Košickom a Nitrianskom kraji evidujú po jednom prípade.