Tweetnuť
Kopírovať odkaz
Čítať neskôr
Pre uloženie článku sa prihláste alebo sa ZDARMA registrujte.
V skratke
28. máj 2021

Keď si Jankovská nesie tašku z Kauflandu

Keď si Jankovská nesie tašku z Kauflandu

Neviem, či sa šéfovia Kauflandu tešili, alebo smútili, keď ich logo dominovalo pri prepustení Moniky Jankovskej z väzby.

Médiá si pritom dávajú veľký pozor na tzv. product placement. Teda dávajú si pozor, aby tento typ reklamy v ich médiu nevyužíval niekto iný a aby sa u nich objavil len vtedy, keď platba ide priamo im.

Veď ide síce o nenápadný, ale veľmi účinný spôsob reklamy. Produkt s logom sa objaví v médiách, často vo filmoch či televíznych seriáloch. Buď je tam ten produkt pasívne pohodený niekde v pozadí, alebo ho hlavná postava aj aktívne využíva. Napríklad popíja ho, vysáva ním, má ho oblečené, šoféruje ho. Alebo hoci ho aj nesie na pleci.

Na Slovensku sa posledné týždne ujal prazvláštny product placement.

Všimnite si, čo majú v rukách či na pleciach známi sudcovia, advokáti či iné významnejšie osoby, keď vychádzajú z väzby.

Zvyčajne majú v rukách veľké tašky s názvom či logom obchodného reťazca, z ktorého tašky pochádzajú. Tašky sa striedajú, videli sme už v rukách človeka prepusteného z väzby veľkú modrú tašku s názvom METRO. Muž kedysi podozrivý z vraždy Romana Deáka zase vychádzal na slobodu s taškou COOP Jednota. Najobľúbenejšia je však zrejme vo väzbe švédska nábytkárska firma.

Nedávno opúšťala väzbu sudkyňa Jarmila Urbancová. V ruke si niesla modrú tašku s názvom IKEA.

Ale vrchol tohto typu product placementu sme zažili tento týždeň, keď sa z väzby na slobodu dostala Monika Jankovská.

Keď vyšla z väzenskej nemocnice v Trenčíne, bol okolo nej húf fotografov, kamier, no a zábery z jej prvých krokov na slobode dominovali všetkým spravodajstvám a boli vo všetkých médiách. Televízie jej venovali niekoľko svojich vzácnych a drahých minút v prominentných časoch.

Jeden by sa nedoplatil, keby tie časy chcel zakúpiť na reklamu.

Jankovská vyšla z nemocnice s taškou obchodného reťazca Kaufland na pleci. Tá taška je veľká a bola plná, takže útla, zošúverená Jankovská sa za ňou priam strácala.

A akoby nestačilo. Jej advokát niesol galantne v rukách druhú tašku toho istého vzhľadu a tej istej značky! Keď spolu kráčali po ulici prenasledovaní kamerami, tie dve veľké a výrazné biele tašky s pestrofarebnými obrázkami boli neprehliadnuteľné.

A určite ostali mnohým divákom v pamäti.

Netuším, ako tento druh reklamy vnímajú v obchodných firmách. Či sa tešia, že sa tašky s ich logami a názvami dostanú do všetkých hlavných správ aj na prvé stránky denníkov a nikto ich logá nerozrastruje, alebo to berú skôr ako nepríjemnú vec. (Veď s tou taškou vyzeráš, akoby ťa práve pustili z basy!)

Predpokladám, že nebudú promovať svoj výrobok sloganom typu: Naše tašky – vhodné nielen na nákupy, ale aj do kolúznej väzby!

Žarty nabok. V niečom sú tie tašky veľmi symbolické. Hovorilo sa, že niektoré sudkyne boli ochotné kriviť spravodlivosť, len aby si mohli vďaka úplatkom kúpiť drahé kabelky.

A potom, keď sú naozaj stredobodom pozornosti, tak vtedy nemajú v ruke hriešne drahú kabelku vychýrenej svetovej značky, ale ich vidíme s veľkými lacnými taškami z obchodných reťazcov.

No poučný záver to teda má. Hoci neviem, či sú v Kauflande z neho nadšení.

EASYFOTO TASR – Milan Podmaník

Inzercia

Inzercia

Odporúčame