Zdieľať
Tweetnuť
Kopírovať odkaz
Čítať neskôr
Pre uloženie článku sa prihláste alebo sa ZDARMA registrujte.
V skratke
10. máj 2018

Nanebovstúpenie Pána

Nanebovstúpenie Pána

Evanjelium prikázaného sviatku Nanebovstúpenia Pána (štvrtok 10. 5. 2018) jednoducho konštatuje, že „Ježiš bol vzatý do neba a zasadol po pravici Boha“ (Mk 16,15-20). K tomu len táto jedna poznámka.

Sväté písmo často vykladá Ježišovo vystúpenie do neba tak, že „zasadol po pravici Boha“. Robí tak evanjelista Marek (Mk 16,19), apoštol Pavol (Ef 1,20), sv. Štefan, keď ho kameňovali, videl „otvorené nebo a Syna človeka stáť po pravici Boha“ (Sk 7,56). 

Je to nový spôsob Ježišovej prítomnosti s nami (Benedikt XVI., 273), Boh nebo pre nás vytvára skrze vzkriesenie a vyvýšenie Krista (W. Kasper), „slávime deň, v ktorom bola naša úbohá ľudská prirodzenosť vyzdvihnutá s Kristom až k trónu Boha Otca“ (sv. Lev Veľký), a sv. Augustín uvádza, že Ježiš je neustále prítomný určitým spôsobom medzi nami: „Neopustil nebo, keď prišiel na zem, a nevzdialil sa od nás, keď vystúpil do neba“ (v: Cantalamessa, 124).

Zrnko duchovnej múdrosti: asi by sme si mali dôsledne zapamätať, že kde je Ježiš, tam je nebo. Prečo hľadáme nebo inde?

Požehnaný sviatočný deň prajem všetkým.

Ján Duda

 

Foto: ikona Nanebovstúpenia Pána, https://grkatinacovce.webnode.sk

 

Odporúčame

Blog
Rozhodnutie

Rozhodnutie

Ešte z čias svojich teologických štúdií si pamätám, že na hodine morálnej teológie nám profesor hovoril ako sa človek rozhoduje pre Boha alebo proti nemu. Hovoril to v súvislosti s dokonalou ľútosťou. A spomenul aj svoj osobný zážitok. Pri cestovaní osobným autom sa raz ocitol medzi dvomi kamiónmi, ktoré jeho auto stláčali spredu i zozadu a hrozila mu smrť. V kritickom momente si na Pána Boha ani len nepomyslel a ani na to, aby ľutoval svoje hriechy... Pre nás to malo byť ponaučenie, aby sme ľuďom pripomínali, ako je dôležité nažívať s Bohom a byť pripravený na svoju smrť. Milí čitatelia, nechcem vás otravovať uprostred leta takou nepohodlnou témou, akou je smrť. Ale všimol som si, že práve ona je pre niektorých autorov východiskom pre uvažovanie o viere i neviere, o rozhodnutí žiť tak, že Boh existuje alebo naopak, že neexistuje.