Zdieľať
Tweetnuť
Kopírovať odkaz
Čítať neskôr
Pre uloženie článku sa prihláste alebo sa ZDARMA registrujte.
V skratke
28. apríl 2018

Ja som vinič, vy ste ratolesti

Ja som vinič, vy ste ratolesti

Evanjelium 5. veľkonočnej nedele (29. 4. 2018) je o tom, ako Pán Ježiš povedal: „Ja som vinič, vy ste ratolesti“ (Jn 15,1-8). Ratolesť, ak nie je napojená na kmeň viniča, uschne, lebo ostane bez životodarnej miazgy. Pozrime sa na 4 druhy nevyhnutnej miazgy každej našej farnosti.

(1) Prvou je liturgia, najmä sv. omša. Cirkev žije z Eucharistie (Breviár II, 807). Preto aktívna účasť a chápanie obradov sv. omše musí byť maximálnou pastoračnou prioritou každej farnosti (E. Bianchi, 164). 

(2) Farnosť je duchovné bratstvo, kde sa ľudia spolu schádzajú, modlia sa a riešia spolu, čo riešiť treba. Je to spoluzodpovednosť jeden za druhého, za spoločné putovanie k spáse.

(3) Veriaci farnosti vydávajú svojím životom svedectvo o živom Ježišovi a sú jeho svedkami. Ako jednotlivci i spoločenstvo.

(4) Napokon dobročinná láska. Vo farnosti by sa nikto nemal cítiť osamotený a bez akejkoľvek pomoci.

Ponaučenie: modlime sa, aby najmä duchovní pastieri videli tieto 4 úlohy ako zásadné črty súčasnej pastorácie ako spôsobu duchovného vedenia do nebeského kráľovstva.

Požehnanú veľkonočnú nedeľu prajem všetkým.

Ján Duda

 

Foto: almanac.com

Odporúčame

Blog
Slávnostná jednoduchosť liturgického oblečenia

Slávnostná jednoduchosť liturgického oblečenia

V súčasnosti sa stretneme v našich kostoloch s tým, že kňaz má oblečené pri sv. omši napr. kazulu barokovej formy. Reakcie na to bývajú rôzne. Niektorí poznamenajú, že tak to bývalo kedysi. Iní to zásadne odsudzujú s odôvodnením, že vraj je to v rozpore s reformou Druhého vatikánskeho koncilu. Iní sa pozeranú na takýchto kňazov sťaby na novodobých "heretikov". V nasledujúcich riadkoch prinášame čitateľom opäť jeden z prekladov Úradu liturgických ceremónií rímskeho veľkňaza, ktorý sa týka "liturgického oblečenia v rímskom ríte". Preklad nám ozrejmí rôznosť liturgického omlečenia kňaza. Totiž skutočná liturgická reforma neznamená popretie minulosti a to ani pri zavádzaní nových vecí.