
Dôvodom rozhodnutia je pandémia covidu-19 aj príprava škôl na zavedenie veľkej reformy.
Dôvodom rozhodnutia je pandémia covidu-19 aj príprava škôl na zavedenie veľkej reformy.
„Je február a ani tej prvej tridsiatke škôl neviete povedať, ako sa majú na vyučovanie od septembra pripraviť. Reforma nie je v dobrých rukách,“ hovorí Branislav Pupala, ktorý viac ako dva roky pripravoval zmeny v učebných osnovách.
Problémom zrejme nebude iba nedostatok pracovných príležitostí, skôr stratená atraktivita a prestíž povolania.
Kde majú vznikať reformy školstva?
Najlepšou strednou odbornou školou je Súkromná stredná odborná škola Tatranská akadémia na Ulici 29. augusta v Poprade a v rámci gymnázií Škola pre mimoriadne nadané deti a Gymnázium na Teplickej ulici v Bratislave.
Ministerstvo už rozhodlo o novom rozdelení základnej školy. Chýbajú však učebnice aj systém hodnotenia. Prvé školy by pritom mali na systém nabehnúť už v septembri.
Problémov v školách pribúda, stovky z nich nemajú psychológa. Na 2700 základných a stredných školách ich pôsobí asi 700.
Rozhovor s riaditeľkou Gymnázia Vavrinca Benedikta Nedožerského v Prievidzi Eleonórou Porubcovou o zhoršujúcom sa psychickom stave študentov.
Relatívne najnižšie platy v porovnaní s vysokoškolsky vzdelanými zamestnancami majú učitelia v Bratislavskom a Trnavskom kraji. A práve školám z týchto regiónov chýbajú najviac.
Čo je úloha učiteľa na Slovensku? Nie, nie je to len učiť.
Ak máte otázku, napíšte, prosím, na diskusie@postoj.sk. Ďakujeme.