Zdieľať
Tweetnuť
Čítať neskôr
Pre uloženie článku sa prihláste alebo sa ZDARMA registrujte.
V skratke
13. 05. 2016, 11:57

Dennik N v kampani

Dennik N v kampani

Tento týždeň spustená kampaň Denníka N proti náckom a extrémistom sa zrejme skončí skôr, než sa začala.  Šéfredaktor Matúš Kostolný vyzval „slušných a sčítaných diskutérov“, aby do redakcie posielali jazykové chyby extrémistov, ktorí sa ich dopúšťajú v diskusiách pod článkami či na sociálnych sieťach.

 

Denník kampaň nazval „Grammar Nazis proti Náckom“ (keďže ľudia, čo na internete upozorňujú iných na ich chyby, majú prezývku „Grammar Nazis“), pričom tých, ktorí upozornia na najzábavnejšie chyby, chce motivovať odmenou v podobe predplatného Denníka N. Ako ďalej napísal šéfredaktor, cieľom kampane je zlepšiť jazykovú úroveň príspevkov aj náš virtuálny svet.

 

Najtvrdšia kritika kampane prišla z vlastnej komunity. Samuel Marec, ktorý bloguje na Denníku N, napísal, že „trollovanie nie je hodné novín, nie, ani vtedy, keď sa skrýva za zlepšovanie gramatiky. Je samoúčelné, síce dobre vyzerá, ale inak je aj stratou času“. Podľa neho kampaň voličov Kotlebu len naštve, hoci médiá by sa ich mali snažiť skôr pochopiť. Jazykovú kampaň proti náckom odmietla aj Nataša Holinová, ktorá na stránkach Denníka N píše často o jazyku: „Ak sa budeme druhým vyškierať pre chyby, môže sa nám to škaredo vypomstiť. Škaredo, ale spravodlivo.“

 

A do tretice, nebolo treba čakať dlho, kým sa kampaň neobráti proti samotným autorom. Po tom, čo Denník N na svojej webovej stránke napísal, že góly strelili ruskí hokejsti "Mozyakin" a "Shirokov", komentátor Hospodárskych novín Peter Tkačenko sa na Facebooku prihlásil ako "Grammar Nazi": "Keďže podľa pokynov mám trubirohov okrem výsmechu aj opraviť, tak milí moji, z ruštiny prepisujeme foneticky. Myslí sa podľa slovenskej fonetiky. Tí páni sa volajú Moziakin a Širokov."

Odporúčame