Zdieľať
Tweetnuť
Čítať neskôr
Pre uloženie článku sa prihláste alebo sa ZDARMA registrujte.
V skratke
11. 04. 2019, 11:28

Sulík kampaňuje ako o dušu, len niečo tomu chýba

Sulík kampaňuje ako o dušu, len niečo tomu chýba

Sulíkovci neprežívajú práve najlepšie obdobie. Prezidentské voľby im nevyšli, nimi podporovaný kandidát Robert Mistrík predčasne odstúpil, víťazstvo Zuzany Čaputovej nafúklo preferencie PS-Spolu, takže SaS prvýkrát od marca 2016 nie je lídrom opozície. To ešte nie je najhoršia správa, v polovici júna sa zrodí nová strana čerstvého exprezidenta Andreja Kisku, ktorá bude najviac oslovovať voličov SaS, OĽaNO a PS-Spolu.

Richard Sulík ešte donedávna sníval o 20 percentách pre SaS, o tom, že bude po najbližších voľbách premiérom, najbližšie mesiace je tak pre neho najväčšou výzvou, aby čo najmenej strácal a ak to bude možné, udržal dvojciferné preferencie.

Posledný vývoj sa odrazil aj na utlmenejšom Sulíkovom sebavedomí: SaS z verejnej debaty vymizla, strana sa síce naplno pustila do európskej kampane, ale pôsobí trochu zvädnuto. Sám Sulík stlmil svoj protibruselský slovník, častejšie než predtým zdôrazňuje, že SaS je „proeurópska strana“, jeho straníci dnes na tlačovke hovorili, že každý deň navyše s Veľkou Britániou v EÚ je fajn (ako dnes na tlačovke), alebo eurokandidátka Natália Blahová vraví, že Istanbulský dohovor mohol byť motorom, ktorý by Slovensko poháňal vpred. 

SaS, pre ktorú boli európske témy vždy vášnivou témou najvyššej dôležitosti (euroval, migrácia, európsky manifest), je tak trochu bez chuti a farby. Je zjavné, že samotnému Sulíkovi je bližší Matteo Salvini než európsky mainstream, ale do eurovolieb zjavne nechce provokovať väčšinu proeurópskych, veľkomestských voličov SaS, na ktorých teraz cieli zmobilizovaná, eurofilná liberálna alternatíva PS-Spolu. 

Sulík pritom v kampani bojuje ako o dušu: už od začiatku apríla mítinguje po Slovensku, s výnimkou pondelkov je celý týždeň v teréne, včera bol v Lučenci, dnes má akciu v Michalovciach, zajtra v Dolnom Kubíne, k tomu sa podávajú národné jedlá štátov EÚ (čo je inak milý nápad) – a takto to bude pokračovať do konca mája, ani prezidentskí kandidáti nekampaňovali na takýchto obrátkach. Len tej kuchyni akosi chýba klasická sulíkovská šťava.

Na snímke SaS v kampani, zdroj Facebook.

Odporúčame