Zdieľať
Tweetnuť
Čítať neskôr
Pre uloženie článku sa prihláste alebo sa ZDARMA registrujte.
V skratke
26. 02. 2019, 11:49

Okno príležitosti

Okno príležitosti

Odstúpenie Roberta Mistríka od prezidentskej kandidatúry je Mikloškova veľká príležitosť. Treba ju však ako takú uchopiť.

Hoci sa Robert Mistrík vzdal kandidatúry v prospech Zuzany Čaputovej, voliči nie sú figúrky na šachovnici, ktoré sa len tak na povel presunú k inému kandidátovi. Ak nič iné, toto jedno nás už politika za tie roky naučila.

Aj keď sa z kancelárie bratislavského komentátora zdá, že Mistríkovi voliči by k Čaputovej naozaj mali mať najbližšie, pod povrchom voličských preferencií môžu hrať úlohu aj iné úvahy. Časť ľudí napríklad nemusí mať námietky voči osobe Zuzany Čaputovej, no prekáža im strana, za ktorú kandiduje. Nechce sa im ju voliť za hlavu štátu, lebo by to znamenalo nebývalé politické posilnenie Progresívneho Slovenska. Teda strany, ktorá v poslednom prieskume agentúry Focus spred mesiaca získala 4,9 percenta hlasov.

Je to len dojem z rozhovorov medzi konzervatívcami, no zaznamenal som v posledných týždňoch aj úvahy ľudí, ktorí pôvodne chceli voliť Mikloška, no začali zvažovať Mistríka, aby sa do druhého kola nedostala Čaputová. Títo sa teraz zrejme k Mikloškovi vrátia.

No konzervatívny kandidát má šancu zachytiť teraz aj niektorých kmeňových Mistríkových voličov, ktorí nejasajú z možnosti voliť Čaputovú. Pre Františka Mikloška je súčasná situácia okno príležitosti.

Musí však zapracovať v kampani. Ľudia z Mikloškovho okolia zvyknú na kritiku, že jeho kampaň je málo viditeľná, odpovedať, že po Slovensku tie stretnutia má. A že na väčšiu kampaň mu chýbajú peniaze.

Odstúpenie Roberta Mistríka v prospech Zuzany Čaputovej je šancou pre Františka Mikloška.

Lenže v posledných rokoch narástla váha sociálnych sietí v politických kampaniach. Čo je pre kandidátov s menším rozpočtom možno tá lepšia správa.

Na to, aby Mikloško na svojej facebookovej stránke zverejnil každý deň päťminútové posolstvo k nejakému aktuálnemu politickému problému, stačí jeden smartfón a jeden človek, ktorý to nahrá, zostrihá a dá na web. Nato predsa netreba veľké peniaze. A Mikloško tak môže zvýšiť povedomie o svojej kandidatúre oveľa lepšie než mítingmi v okresných mestách. Lebo už aj mnohí z tých ľudí v okresných mestách sú na sociálnych sieťach.

Foto: TASR/Pavol Zachar

Odporúčame