Zdieľať
Tweetnuť
Čítať neskôr
Pre uloženie článku sa prihláste alebo sa ZDARMA registrujte.
V skratke
29. 01. 2019, 13:57

Poznámka k aktuálnemu prezidentskému prieskumu od Restartupu

Poznámka k aktuálnemu prezidentskému prieskumu od Restartupu

Konzultačná spoločnosť Restartup urobila v pondelok rýchly prezidentský prieskum s využitím kuriérov spoločnosti Slovak Parcel Service.

Z výsledkov vyplýva, že na prvom mieste by skončil Robert Mistrík (16,3 %), za ním by sa umiestnili Štefan Harabin (12,6 %), Maroš Šefčovič (12,5 %) a Zuzana Čaputová (10,2 %). V tesnom závese za sebou potom nasledujú ďalší štyria kandidáti (Marian Kotleba, Béla Bugár, František Mikloško a Milan Krajniak).

Neviem posúdiť, do akej miery mám metodiku tejto konzultačnej spoločnosti brať vážne. Na druhej strane, tie dáta sa v mnohom prekrývajú s prieskumom Focusu, dve čísla ma však prekvapili: hoci sa v tomto prieskume už nerátalo s kandidatúrou Andreja Danka, Maroš Šefčovič získal len 12,5 percenta, rovnako ako Štefan Harabin.

Prekvapujúce je však najmä jedno kumulatívne číslo: Harabin, Kotleba, Daňo a Švec dosahujú spolu okolo 28 percent, súčasne mnohí voliči Kotlebu a Daňa vnímajú Harabina ako svoju druhú voľbu. Z toho by vyplývalo, že Harabin má ešte za istých okolností značný potenciál rastu.

Lenže tu sa vrátim späť k metodike, o ktorej by nám autori prieskumu mali prezradiť viac: ak sa prieskum cez kuriérov robil na základe zákazníkov, ktorí si objednávajú tovar na internete, je potom vcelku logické, že môžu byť o niečo nadhodnotené hlasy pre tých kandidátov, ktorí sú silní vo svete internetu, Youtube a sociálnych sietí.

Preto by som bol ešte zdržanlivý a čakal na ďalšie prieskumy, ktoré sa robia tradičnejšou metodikou. 

Odporúčame