Tweetnuť
Kopírovať odkaz
Čítať neskôr
Pre uloženie článku sa prihláste alebo sa ZDARMA registrujte.
Dnes treba vedieť
23. december 2015

Automobilka Volkswagen končí so svojím sloganom "Das Auto"

Emisný škandál nemeckej automobilky Volkswagen výrazne naštrbil jej imidž, čo sa spoločnosť rozhodla zmeniť.

Jednou z prvých obetí tejto ofenzívy na vylepšenie povesti sa stal jej reklamný slogan "Das Auto". Informovala o tom agentúra Reuters.

Firma už tri mesiace zápasí s dôsledkami najväčšieho škandálu vo svojej histórii. Aféra známa ako "Dieselgate" vypukla v polovici septembra, keď americká Agentúra na ochranu životného prostredia (EPA) uviedla, že Volkswagen nainštaloval do vyše 480-tisíc dieselových áut v USA softvér, ktorý umožňuje zavádzanie pri emisných testoch. Následne automobilka priznala, že po svete jazdí okolo 11 miliónov áut s takýmto softvérom.

Kauza otriasla manažmentom, pričom výkonný riaditeľ Martin Winterkorn odstúpil prakticky do týždňa a neskôr o miesto prišli aj ďalší manažéri. Na post šéfa Volkswagenu nastúpil koncom septembra bývalý výkonný riaditeľ Porsche Matthias Müller. Spoločnosť zároveň vyčlenila miliardy eur na zvolávanie áut do servisov a riešenie právnych sporov.

Práve za éry Winterkorna v roku 2007 uviedla automobilka na trh známy reklamný slogan, ktorý ťažil zo svojej jednoduchosti. Po vypuknutí emisného škandálu sa však viacero predstaviteľov firmy začalo domnievať, že tento slogan nie je v súlade s úsilím automobilky, ktorá sa snaží dokázať, že je schopná prejaviť pokoru. Ako uviedol hovorca Volkswagenu, v najbližšej reklamnej kampani by už mal logo VW sprevádzať slogan "Volkswagen".

Nová reklamná kampaň, o ktorej vedenie diskutovalo minulý týždeň v Drážďanoch na stretnutí s 2000 manažérmi za zatvorenými dverami, je jedným z najnovších krokov automobilky s cieľom zlepšiť svoju reputáciu. Tá v dôsledku emisného škandálu výrazne utrpela.

VW zaznamenal na viacerých trhoch prudký pokles predaja, vrátane USA a Británie. Aj keď skupina Volkswagen má široký produkčný záber, základom je jej rovnomenná značka VW. Na tú sa zamerala aj schôdzka v Drážďanoch.

Podľa jedného z nemenovaných manažérov, ktorý sa na schôdzke zúčastnil, šéf značky VW Herbert Diess označil slogan z Winterkornovej éry, ktorý by mohol naznačovať, že iba VW predstavuje moderné auto, za absolutistický.

Takýto arogantný imidž sa len ťažko zhoduje s dnešnou realitou, ktorej VW čelí: obrovské náklady v dôsledku zvolávania áut do servisov, rastúci počet žalôb a očakávané obrovské pokuty. "Volkswagen musí dať najavo pokoru," uviedol manažér, ktorý dodal, že slogan "Das Auto" je až príliš sebavedomý.

Inzercia

Odporúčame

Denník Svet kresťanstva

Diskutovať môžu exkluzívne naši podporovatelia, pridajte sa k nim teraz.

Ak máte otázku, napíšte, prosím, na diskusie@postoj.sk. Ďakujeme.