Zdieľať
Tweetnuť
Kopírovať odkaz
Čítať neskôr
Pre uloženie článku sa prihláste alebo sa ZDARMA registrujte.
Dnes treba vedieť
01. júl 2020, 06:32

Lotyšsko zakázalo vysielanie ruskej štátnej televíznej stanice RT

Zákaz bude platiť dovtedy, kým bude šéf televízie Dmitrij Kiseľov figurovať na sankčnom zozname Európskej únie za jeho údajnú podporu ruskej anexie Krymu v roku 2014, píše agentúra AP.

Lotyšská národná rada pre elektronické masmédiá uviedla, že v krajine zakázala vysielanie siedmich staníc, ktoré patria pod sieť RT.

Ide o televízne stanice RT, RT HD, RT Arabic, RT Spanish, RT Documentary HD, RT Documentary a RT TV.

Vo svojom rozhodnutí rada uviedla, že všetky tieto stanice sa vo svojom vysielaní snažili prezentovať Lotyšsko ako zlyhávajúci štát.

Lotyšské úrady dodali, že o zákaze budú informovať ďalšie členské krajiny Európskej únie, ktoré zároveň vyzvú, aby pristúpili k rovnakému kroku. 

Zákaz umožnila úprava lotyšského zákona o elektronických médiách. Platiť bude dovtedy, kým bude Kiseľov na sankčnom zozname.

Generálny riaditeľ mediálnej spoločnosti RT je v Rusku známym novinárom a televíznou osobnosťou. Predtým pôsobil ako generálny riaditeľ agentúry RIA Novosti.
 

Inzercia

Dnes treba vedieť