Zdieľať
Tweetnuť
Kopírovať odkaz
Čítať neskôr
Pre uloženie článku sa prihláste alebo sa ZDARMA registrujte.
Dnes treba vedieť
17. august 2015

RTVS opäť získala divákov, Markíza Group a JOJ Group stratili

Boj o diváka na televíznom trhu pokračuje. Súkromné televízne skupiny naďalej strácajú sledovanosť na úkor verejnoprávnej RTVS. Trend ukázal aj najnovší národný prieskum MML-TGI, ktorý realizuje spoločnosť Median SK v spolupráci s anglickou spoločnosťou Kantar Media.       Počas prvého a druhého kva...

Boj o diváka na televíznom trhu pokračuje. Súkromné televízne skupiny naďalej strácajú sledovanosť na úkor verejnoprávnej RTVS. Trend ukázal aj najnovší národný prieskum MML-TGI, ktorý realizuje spoločnosť Median SK v spolupráci s anglickou spoločnosťou Kantar Media.
      

Počas prvého a druhého kvartálu tohto roka klesla o jedno percento sledovanosť kanálov televíznych skupín Markíza Group (z 57 % na 56 %) a JOJ Group (z 35 % na 34 %). Sledovanosť televíznych kanálov RTVS stúpla (z 25 % na 26 %).
      Hlavný verejnoprávny kanál - Jednotka - si vylepšil postavenie na trhu. Jeho podiel stúpol o dve percentá na celkovo 16 percent. Trhový podiel TV Markíza poklesol o jedno percento na aktuálnych 37 percent. TV JOJ má oproti predošlému sledovanému obdobiu (4. kvartál 2014 + 1. kvartál 2015) nezmenený podiel na trhu vo výške 21 percent.    

Najsledovanejšou televíznou stanicou na slovenskom trhu je aj naďalej TV Markíza, ktorá si už tri obdobia po sebe udržuje sledovanosť na úrovni 53 percent. Sledovanosť druhého televízneho kanálu - TV JOJ - rovnako dlhý čas padá, aktuálne je na úrovni 32 percent. Jednotka naproti tomu rastie, v súčasnosti má 25-percentnú sledovanosť.
      Televízia priťahuje najväčšiu pozornosť Slovákov. Sledovanosť všetkých televízií bola v 1. a 2. kvartáli tohto roku na úrovni 88 percent, čo sú takmer štyri milióny divákov. Tlačené denníky naproti tomu čítalo iba 31 percent a rozhlasové stanice počúvalo iba 68 percent populácie. Kým televíziám sa podarilo celkovú sledovanosť v prvom polroku zvýšiť o jedno percento, denníky a rádiá v tomto parametri opäť klesli.
      Údaje v rámci prieskumu agentúra zbierala v období od 5. januára do 21. júna 2015, realizovaný bol na vzorke 4385 občanov Slovenska vo veku od 14 do 79 rokov. Prieskum MML-TGI na Slovensku prebieha kontinuálne od roku 1997.

TASR

Inzercia

Odporúčame

Salezián a historik Milan Stanislav Ďurica sa dožíva 90 rokov

Salezián a historik Milan Stanislav Ďurica sa dožíva 90 rokov

Slovenský historik, salezián, kňaz, prof. Milan Stanislav Ďurica sa dnes dožíva životného jubilea 90 rokov. "Za všetko, čo som mohol urobiť v mojom živote, ďakujem donovi Boscovi a mojim saleziánskym predstaveným, ktorí mi vždy dovolili uskutočniť moje návrhy, ak ich zhodnotili ako rozumné,“ vyjadr...

Matovič plánuje otvoriť OĽaNO ďalším členom

Matovič plánuje otvoriť OĽaNO ďalším členom

Hnutie Obyčajných ľudí a nezávislých osobností (OĽaNO) už nebude mať iba štyroch oficiálne registrovaných členov.       „Zajtra máme kľúčový poslanecký klub. Budeme prerokovávať zmenu stanov. Bude v takom duchu, že otvoríme naše hnutie,“ povedal pre portál Teraz.sk Igor Matovič.       Doteraz boli o...

Na Slovensku je 26 škôl, ktoré spolupracujú s UNESCO

Na Slovensku je 26 škôl, ktoré spolupracujú s UNESCO

Slovensko spolupracuje s medzinárodnou organizáciou UNESCO aj v oblasti vzdelávania. Napríklad 26 slovenských škôl je zaradených do siete pridružených škôl k UNESCO. Pre TASR to uviedla štátna tajomníčka ministerstva školstva Romana Kanovská. Na týchto školách sa organizujú projekty, ktoré propagujú...