Čínsky Great Wall Motor možno postaví závod na výrobu áut v EÚ

Čítať neskôr
Pre uloženie článku sa prihláste alebo sa ZDARMA registrujte.
Čínsky Great Wall Motor možno postaví závod na výrobu áut v EÚ

Great Wall M4 1.5 SR 2015. Ilustračné foto: flickr.com (RL GNZLZ)

Great Wall je popredný výrobca SUV a pick-upov v Číne. Aktuálne skúma odbyt a výrobu na zahraničných trhoch.

Len vďaka podpore od našich čitateľov vám prinášame aktuálne spravodajstvo. Podporte nás, prosíme.

Čínska spoločnosť Great Wall Motor možno v rámci expanzie na zámorské trhy zváži výstavbu závodu na výrobu automobilov v Európskej únii (EÚ), keď tam jej predaj dosiahne 50.000 kusov ročne. Uviedol to predseda jej predstavenstva Wej Ťien-ťün na autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom.

Great Wall, popredný výrobca športovo-úžitkových vozidiel (SUV) a pick-upov v Číne, aktuálne skúma odbyt a výrobu na zahraničných trhoch. Cieľom je rozšíriť vplyv firmy vo svete a zvýšiť zisky, keďže predaj vozidiel na domácom automobilovom trhu, najväčšom na svete, klesá.

Spoločnosť plánuje začať predávať SUV s označením WEY v Európskej únie o dva roky, povedal Wej Ťien-ťün na okraj autosalónu vo Frankfurte nad Mohanom s odkazom na prémiový model automobilky.

„V počiatočnej fáze plánujeme vyrábať autá v Číne a vyvážať ich do EÚ,“ vyhlásil a spresnil, že čínska spoločnosť má tiež v pláne vyvážať do Európy aj elektromobily a hybridné vozidlá.

„Veríme, že keď v EÚ predáme viac ako 50.000 áut, začneme zvažovať výstavbu továrne,“ povedal Wej Ťien-ťün. Na otázku, či sa Great Wall Motor môže usilovať aj o získanie zahraničnej automobilky vyhlásil, že jeho firma na vstup na nové trhy nepotrebuje novú značku.

Great Wall, ktorého najmasovejšie vyrábanou značkou je Haval, vyváža niektoré modely pick-upov do Talianska. V júni spustila spoločnosť výrobu v regióne Tula v strednom Rusku. Kapacita závodu je 80.000 automobilov ročne.

Great Wall nie je jediná čínska automobilka, ktorá zvažuje výrobu v Európe. Spoločnosť Geely už napríklad vlastní švédske Volvo a má tiež továrne v Bielorusku pre svoju vlastnú značku Geely.

Great Wall je ale jednou z mála automobiliek v Číne, ktorá tento rok zaznamenala nárast predaja na domácom trhu, kde jej rivali už dlhšie zápasia so spomaľovaním alebo poklesom odbytu. Firma za prvých osem mesiacov 2019 predala v Číne 624.000 vozidiel, o 5,79 % viac ako v rovnakom období minulého roka.

Wej Ťien-ťün v tejto súvislosti uviedol, že Great Wall je pripravená „ponúknuť ďalšie zľavy a posilniť reklamu," aby si udržala podiel na čínskom trhu.

Zisk spoločnosti však v 1. polroku klesol približne o 60 % pre zmenu cenovej stratégie.

Čítať neskôr
Pre uloženie článku sa prihláste alebo sa ZDARMA registrujte.
Čítať neskôr
Pre uloženie článku sa prihláste alebo sa ZDARMA registrujte.

Pozrieť diskusiu

Fungujeme vďaka finančnej podpore našich čitateľov a pravidelných podporovateľov. Ďakujeme.

Podporte nás aj vy, aby sme vám mohli priniesť ďalšie kvalitné články.

Podporiť pravidelnou sumou Podporiť jednorazovo