Kampaň Aliancie za rodinu odmietol aj Azet

Po slovenských televíziách odmietlo referendovú kampaň aj najväčšie online médium Azet.sk, ktorá patrí pod vydavateľský dom Ringier Axel Springer.

Spoločnosť Azet.sk minulý týždeň oslovila Alianciu za rodinu s ponukou inzertného priestoru. Následne však názor zmenila a v pondelok Alianciu za rodinu informovala, že Azet.sk sa dištancuje od kampane k referendu a neposkytne priestor žiadnej zo zúčastnených strán. 

Aliancia prijala toto rozhodnutie s prekvapením. "Pokladáme médiá za verejný priestor a strážneho psa demokracie. Ich úlohou je poskytovať rovnocenný priestor pre názory viacerých strán a nechať čitateľov, poslucháčov a divákov, aby si z nich vybrali a vytvorili si vlastný názor. Je to prejavom rešpektu k inteligencii a zdravému rozumu ľudí. Je nám ľúto, že mnohí novinári si svojich čitateľov a divákov nevážia a usilujú sa o správnych názoroch rozhodnúť za nich," povedal pre Postoy.sk hovorca Aliancie Peter Kremský.

Ešte minulý týždeň referendový spot odmietli aj televízie Markíza, JOJ a RTVS. Na otázku, či spot Aliancie porušuje ľudské práva, nám predseda Rady pre vysielanie a retransmisiu Miloš Mistrík odpovedal: "Osobne si nemyslím, že by tento spot bol zo spomínaného hľadiska napadnuteľný. To, že je nejaký spot zameraný na legitímnu referendovú otázku, a priori ešte neznamená, že by nemohol teoreticky svojím spracovaním zasiahnuť do ľudských práv iných."

O vyjadrenie sme požiadali aj spoločnosť Ringier Axel Springer.

-lo, ig-

Ilustračné foto: azet.sk

Pozrieť diskusiu

Fungujeme vďaka finančnej podpore našich čitateľov a pravidelných podporovateľov. Ďakujeme.

Podporte nás aj vy, aby sme vám mohli priniesť ďalšie kvalitné články.

Podporiť pravidelnou sumou Podporiť jednorazovo