Zdieľať
Tweetnuť
Kopírovať odkaz
Čítať neskôr
Pre uloženie článku sa prihláste alebo sa ZDARMA registrujte.
Spoločnosť
13. august 2005

Ruskove omyly

Predseda Smer-SD Róbert Fico nám tu už dlhú dobu pozýva „exkluzívnych“ hostí spoza rieky Moravy, aby si mohol prihrievať svoju sociálno-demokratickú polievočku. Okrem iného stále opakuje nezmysly typu, že by sme sa mali inšpirovať siedmimi reformnými rokmi Českej strany sociálno-demokratickej. Inšpi...

Predseda Smer-SD Róbert Fico nám tu už dlhú dobu pozýva „exkluzívnych“ hostí spoza rieky Moravy, aby si mohol prihrievať svoju sociálno-demokratickú polievočku. Okrem iného stále opakuje nezmysly typu, že by sme sa mali inšpirovať siedmimi reformnými rokmi Českej strany sociálno-demokratickej. Inšpirovať dianím spoza rieky Moravy by sme sa naozaj mali. Nie však ich „reformnou“ politikou, ale aspoň akou takou politickou kultúrou.
Pavol Rusko vstupoval do politiky ako nádej pre mnohých mladých ľudí, ktorým sľuboval zmenu (ó aká podobnosť s vyššie spomenutým docentom práva).Hoci tí kritickejšie zmýšľajúci už vtedy tvrdili, že nie je všetko s jeho čistými úmyslami košér. Vstupoval totiž do politiky ako jeden z najdôležitejších hráčov na mediálnom poli, hoci svoj podiel v Markíze vraj predal istému podnikateľovi. Väčšina však neverila tomu, že by v tejto „mienkotvornej“ televízii stratil vplyv. Pri vstupe do politiky sa obklopil ľudmi mediálne známymi, no o to menej významnými z hľadiska odbornosti. Išlo najmä o premyslený marketingový ťah, aby známe tváre novú „firmu“ (rozumej stranu) dobre predali. Žial, niektorí z nich sa dostali až do parlamentu, hoci by z nich väčší úžitok bol napríklad za volantom nejakého pretekárskeho auta. Záujem vzbudilo aj to, že Rusko vložil do svojej strany (a nesutále aj vkladá) milióny korún. Spočiatku to mohlo vzbudzovať sympatie, keďže ako zabezpečený človek sa už pravdepodobne nebude chcieť „nabaliť“ aj na našich daniach.
Jeho politický „sriptíz“ nám však priniesol odpovede na mnoho mýtov okolo jeho osoby. Začalo sa to ešte pred voľbami, keď človek, ktorý Mikuláša Dzurindu vytiahol na výslnie politiky, rezolútne odmietal akúkoľvek spoluprácu s ním, či s ministrom financií Ivanom Miklošom. Prešli voľby a z rezolútnych omietaní bola druhá vláda pod vedením Mikuláša Dzurindu. V tejto vláde bol minister hospodárstva Róbert Nemcsis, za ktorého pôsobenia k nám prišiel na výšku stimulov najlacnejší strategický investor PSA Peugeot Citroen. Musel však odísť, pretože netancoval ako šéf pískal. Róbert Nemcsis pochopil, že vo „firme“ ANO nejde o politickú korektnosť, ale o čistý profit a rešpektovanie predsedu. Preto z nej vystúpil a mohol verejne pomenovať zvrátenosť politiky Pavla Ruska. Stalo sa však niečo, v čo asi nikto nedúfal. Pavol Rusko sa chopil ministerstva hospodárstva sám. Začalo sa „úspešné“ obdobie lovu investorov na výšku stimulov a ich zrejmé preplácanie oproti našim susedom. Lebo pokým sa v Maďarsku smiali, že koľko to ponúkame Hankooku, na Slovensku niektorí plakali o koľko pracovných miest sme prišli. Samozrejme Markíza stála v každom z týchto momentov za Pavlom Ruskom a neustále útočila (resp. aj útočí) na jednu jedinú stranu vládnej koalície, s ktorou je v najvážnejšom spore práve Pavol Rusko. Vrcholom celého propagandistického ťaženia, za ktoré by sa nemusela hanbiť ani kubišovská STV, či samotný vrcholový propagandista Tretej ríše Goebbels, boli minulotýždňové Televízne noviny. Dva dni po sebe totiž nasledovali správy o výlete „ruskovcov“ do Vysokých Tatier. Najprv ich vykreslili ako šikovných turistov, pričom nezabudli strihnúť do tohto šotu aj malú Líviu Ruskovú (ona nemá predsa nič s ANO), sympatickú dcérenku nášho pána ministra. Na druhý deň pokračovali v tejto nehoráznej propagande ďalej a tentoraz vykreslili straníkov z ANO ako šikovných upratovačov po kalamite. A tak sme mohli vidieť „sympatického“ Pavla Ruska v špinavom tričku s motorovou pílou v ruke. Toho Pavla Ruska, ktorý neustále mení svoje výpovede z čoho vlastne splatil 11 zmeniek po 9,5 milióna korún. Toho Pavla Ruska, ktorý sa pri prvej odpovedi priznal, že ich splatil z dividend z Markízy, hoci svoj podiel vraj predal pred vstupom do politiky. Toho Pavla Ruska, ktorého manželka je šéfkou spravodajstva v Markíze.
Ak by sme sa mali nšpirovať Českou republikou v tejto kauze, tak by bol na Pavla Ruska vyhlásený mediálny lov. Človek, ktorý je vo vrcholovej politike (viď Gross), musí byť schopný preukázať svoje majetkové pomery i vysvetliť svoje záväzky. Vrcholom blbosti je keď sekretár strany ANO na otázku z čoho vyplatil minister zmenky odpovedá, že všetko je v medziach zákona. Vo vzťahu k osobe Pavla Ruska stačí hádam už len jedna veta: „Ďekujeme, odejdete!

Michal Mertinyák

Inzercia

Odporúčame

Prezidentský prešľap

Prezidentský prešľap

Prezident Ivan Gašparovič, známy najmä svojou „precíznosťou“ pri vracaní zákonov parlamentu (v tomto je dokonca aktívnejší ako jeho predchodca v prezidentskom úrade), sa tentoraz nevyznamenal. Po prijatí sťažnosti občanov vedenej riaditeľom Konzervatívneho inštitútu Ondrejom Dostálom proti návrhu eu...

Americké (?) psycho

Americké (?) psycho

Pred časom som sa obligátne vyrovnával s daždivým popoludním. Pozrel som si film. Vcelku ma zaujal. Hlavný hrdina vraždil na všetky spôsoby. Revolverom. Zaškrtením. Sekerou. Dokonca aj motorovou pílou. Pestrá paleta spôsobov, pestrá paleta obetí. Priateľ. Prostitútky. Vrátnik. Bezdomovec. Policajti....

Prežijú kresťanské médiá?

Prežijú kresťanské médiá?

Aj kresťanské médiá sa o svojho čitateľa či poslucháča uchádzajú v konkurencii a musia ich teda zaujímať čísla sledovanosti, čítanosti či výška remitendy. Vo výročných správach o reklamnom a mediálnom priestore na Slovensku – Trend top v reklame (ročenka týždenníka Trend) a Top v slovenskej reklame ...