NÁZOR VLADIMÍRA PALKA: Raz budeme brániť homosexuálov

Zástancovia redefinície manželstva šíria o zástancoch tradičnej rodiny, že sú to „hejteri“, ľudia, ktorí nenávidia homosexuálov. Táto téza je opakovaná už desaťročia. Keďže medzi zástancami manželstva muža a ženy sú zastúpení najmä kresťania, nálepka nenávistníctva sa ujde najmä im. V súvislosti s pastierskym listom biskupov sa táto nálepka kresťanom opäť intenzívne nalepovala.

Liečivo môže zapôsobiť virálne video o ataku argentínskych feministiek na katolíkov brániacich katedrálu v meste San Juan pred ich vyčíňaním. Ak sa v uplynulých dňoch objavila na Slovensku pochybnosť, či oná kultúra smrti skutočne existuje, pohľad na dav agresívnych žien, napádajúcich mužov a vykrikujúcich heslá za potrat, by mal každého pochybností zbaviť. Aj verdikt amerického federálneho súdu, ktorý pred pár dňami usúdil z americkej ústavy, že existencia kríža na vrchu Soledad nad San Diegom je protiústavná, a že kríž treba zbúrať, pomáha zorientovať sa v tom, kto je v modernej kultúrnej vojne agresor a kto obeť novej tyranie. Kríž bol vztýčený v roku 1954 a o nejakej protiústavnosti šesťdesiat rokov nikto nechyroval.

Odmietnutá torta pre homosexuálnu svadbu

Na Slovensku sa hlavné médiá takýmto správam obvykle nevenujú, a ak urobia výnimku, potom je udalosť skresľovaná. Keď pred týždňom cukrár Jack Phillips z Denveru v štáte Colorado odmietol upiecť svadobnú tortu pre pár homosexuálov, titulok v slovenskom mienkotvornom denníku minulý týždeň vynechal slovo „svadobnú“ a tak navodil paralelu s postavením černochov na americkom juhu spred šesťdesiatich rokov, ktorí nemali prístup do obchodov pre bielych. A samozrejme navodil domnienku, že Phillips zo zásady gayov neobsluhuje.

„Nemám problém so zákazníkmi, ktorí sú gayovia, ani s ich zamestnávaním. Predám im tortu na ich narodeniny, napečiem im akékoľvek zákusky. Len neupečiem svadobnú tortu na svadbu dvoch mužov.“
Jack Phillips

Zdieľať

V správe chýbali slová, ktoré Phillips vyriekol pred súdom: „Nemám problém ani so zákazníkmi, ktorí sú gayovia, ani so zamestnávaním gayov. Predám im tortu na ich narodeniny, na promóciu, napečiem im akékoľvek zákusky. Len neupečiem svadobnú tortu na svadbu dvoch mužov.“

Phillips odmietol piecť svadobnú tortu, lebo cítil, že tým by sa nechal vtiahnuť do súhlasu so znevážením slov Biblie: „Ako muža a ženu ich stvoril.“ Jeho rozhodnutie nemá nič spoločné s nepriateľstvom voči gayom. Phillips sa iba bránil vyjadriť súhlas s tým, čo konkrétni dvaja gayovia robia s inštitúciou manželstva. Svoj súhlas by musel považovať za svoju lož.

Súd Phillipsa nepotrestal, ale povedal, že v budúcnosti Phillips musí podobnú požiadavku splniť. Je to podivuhodné rozhodnutie, keďže ústava štátu Colorado uznáva manželstvo iba ako zväzok muža a ženy. Rozhodli o tom v referende občania Colorada.

Phillips povedal na rozhodnutie súdu: „Radšej pôjdem do väzenia.“ Súdnych procesov tohto typu, kedy sú popoťahovaní ľudia preto, lebo nechcú osobne svojou činnosťou vyhlasovať za manželstvo niečo, čo za manželstvo nepovažujú, na Západe pribúda.

Nie každý homosexuál je ideológ

Snaha médií vyhlasovať túto kultúrnu vojnu za zápas kresťanov proti homosexuálom je veľmi nebezpečná. Zmätok narastá i preto, lebo sa často jedným výrazom označujú rôzne veci. Homosexualitu ako osobný sklon treba odlíšiť od ideológie homosexualizmu, ktorá vnucuje redefiníciu manželstva. Aj v samotnom pojme homosexualita treba rozlišovať. Niektorí homosexuáli sú nimi v tom zmysle, že ich priťahuje rovnaké pohlavie, ale nežijú podľa tohto sklonu. V angličtine sa tomu hovorí „same-sex attraction“ (SSA), teda priťahovanie rovnakým pohlavím. Iní sú zase aktívnymi homosexuálmi, ktorí tak aj sexuálne žijú.

Teda nie každý človek s SSA žije sexuálne ako homosexuál a nie každý homosexuál je homosexualista. Preto bolo tento rok vo Francúzsku vidieť nemálo homosexuálov, ktorí tiež bránili manželstvo ako zväzok muža a ženy. Preto boli medzi obrancami pastora Akeho Greena, ktorý bol vo Švédsku v roku 2004 súdený za výroky o homosexualite, aj homosexuáli. Preto homosexuál Stephen Jimenez napísal tohto roku knihu, v ktorej spochybnil ikonický mýtus o tom, že motívom vraždy Matthewa Sheparda v Laramie vo Wyomingu bola nenávisť voči homosexuálom. Možno to mnohí robia i preto, lebo cítia, že v ich mene sa tu páchajú škody a šíria nepravdy a nechcú s tým mať nič spoločné. Vedia, že homosexualizmus nie je skutočným bojom za homosexuálov. Tak ako komunizmus nebol bojom za chudobných.

"Žijeme v dobe pokusov o nastolenie najdivokejších utópií. Tie utópie sa najprv zdajú byť smiešne, silnejú, až sa zdajú byť neporaziteľnými, nastoľujú tyraniu a napokon krachujú."

Zdieľať

Zamieňaniu skutočnej podstaty zápasu o rodinu a morálku za heslá o nenávisti voči homosexuálom a o boji kresťanov proti homosexuálom sa však zatiaľ darí. Dôsledky tejto nepravdy dnes dopadajú na kresťanov ako Jack Phillips. Lenže to sa môže zmeniť. Žijeme v dobe pokusov o nastolenie najdivokejších utópií. Tie utópie sa najprv zdajú byť smiešne, silnejú, až sa zdajú byť neporaziteľnými, nastoľujú tyraniu a napokon krachujú.

Nie je to zápas medzi kresťanmi a homosexuálmi, ale medzi pravdou a lžou

Aj utópia homosexualizmu môže v jednej chvíli skolabovať a potom jej bude vystavený účet za napáchané škody. Potom príde na pretras, ako táto ideológia sekírovala obyčajných ľudí, ktorí iba chránili svoje hodnoty a voči nikomu neprejavovali nenávisť. Potom sa zrazu budú hľadať vinníci. A potom ktosi začne obviňovať homosexuálov. Veď sa roky hovorilo, že oni sú tá jedna strana konfliktu. Pritom väčšina z nich v tom je nevinne. Táto predpoveď nie je moja, vyslovil ju nedávno na kanadskej webovej stránke Life Site News novinár Steve Jalsevac. A Jalsevac vyslovil i predpoveď, čo sa stane potom.

Potom sa stane to, že kresťania budú homosexuálov brániť. Áno, potom budeme ešte viac pripomínať, že to nikdy nebol zápas medzi kresťanmi a homosexuálmi, len zápas medzi pravdou a lživou ideológiou. Že túto ideológiu zďaleka nešírili iba homosexuáli. Že mnohí homosexuáli stáli na strane pravdy. A že homosexuáli sú tiež stvorení na obraz Boží. A keďže hriech prarodičov padá na všetkých, aj oni sú nedokonalí, a často aj hriešni. Nedokonalí a hriešni iným spôsobom ako my ostatní. Že zápas s vlastnou hriešnosťou je spoločným osudom všetkých ľudí. A že Syn Boží prišiel na tento svet, aby nás vykúpil všetkých. Pripomíname si to v týchto dňoch.

Myslím, že tak to bude. Napokon, tak je to i teraz, len možno o tom málo hovoríme a niektorí zase málo počúvajú. 

Vladimír Palko
Autor je bývalý minister vnútra a predseda KDS. Napísal knihy Boj o moc a tajná služba a Levy prichádzajú.

Ilustračné foto: Flickr.com (licencia Creative Commons)

Pozrieť diskusiu

Fungujeme vďaka finančnej podpore našich čitateľov a pravidelných podporovateľov. Ďakujeme.

Podporte nás aj vy, aby sme vám mohli priniesť ďalšie kvalitné články.

Podporiť pravidelnou sumou Podporiť jednorazovo