AKTUÁLNE: Gabriele Kuby: Po fašizme a komunizme nastupuje gender

„Čo sa stane rodičom v Nemecku, keď odmietnu školskú sexuálnu výchovu?“ znela prvá otázka z publika adresovaná Gabriele Kuby.

„Vidím, že to tu prebehlo médiami, lebo sa ma to pýtajú všade,“ povedala autorka knihy Globálna SEXuálna REVOLÚCIA s podtitulom Strata slobody v mene slobody. Ružomberok bol vo štvrtok 10. októbra jednou zo šiestich zastávok jej prednáškovej „šnúry“ venovanej analýze situácie v civilizovanom svete a varovaniam pred gender ideológiou.

„Toľko ľudí tu nebolo ani na promóciách,“ hlesol fotograf Katolíckej univerzity, keď sa pretlačil do Auly Jána Pavla II. G. Kuby hovorila viac než tisícke poslucháčov o rodičoch, ktorým odobrali deti za to, že ich nenechali v škole na sexuálnej výchove. Rodičov zavreli na 40 dní. Iní nelegálne „homeschooolovali“ svoje deti. Štát im ich odobral a pridal niekoľkotisíceurový šek na uhradenie náhradnej starostlivosti.

"Vy na Slovensku máte skúsenosť s protifašistickým a protikomunistickým odbojom – a odboj je znova potrebný.“
Gabriele Kuby

Zdieľať

K takejto absurdnej penalizácii podopretej legislatívou vedie podľa G. Kuby pomalé varenie žaby. Začína sa v studenej vode, mäkkými nástrojmi. Zákony prídu na koniec, keď si kľúčové formulácie verejnosť v nich už nevšimne. Takto sa na Západe podľa nej do spoločnosti postupne vmasírovalo napr. oddelenie biologického pohlavia a spoločenského rodu alebo „sexualizovanie detí“ už v materských školách. Šliapanie po základoch ľudskej prirodzenosti prirovnala k fašistickému a komunistickému teroru. „Vy na Slovensku máte skúsenosť s protifašistickým a protikomunistickým odbojom – a odboj je znova potrebný,“ vyhlásila.

Ten boj si však nepredstavuje iba na poli argumentov, lebo „argumenty už nestačia – víťazí sila. Musí nás byť veľa a musíme byť v uliciach.“ Ako príklad zbytočného hádzania argumentmi o stenu uviedla svoj konflikt s Oľgou Pietruchovou, ktorá sa zúčastnila na jej bratislavskej prednáške a promptne napísala blog. Argumentovala proti G. Kuby „ad hominem“: ironizovala jej krížovú výpravu proti H. Potterovi, spochybnila sociologickú profesionalitu, poukázala na údajné zamlčovanie rozvodu a pohoršila sa nad fanatickým kresťanstvom konvertitky.

Zdieľať

G. Kuby naozaj miestami pôsobí radikálne. Nedbá na to, že spoločnosť je zvyknutá považovať  niektoré „teórie“ za paranoidné, a hovorí napr. o sprisahaní miliardárov ako Rockefeller, Gates či Soros, ktorí financujú kampane OSN; alebo o úmysle „veľkých hýbateľov“ vyľudňovať planétu. Chváli novú maďarskú ústavu za ustanovenie práva na život od počatia po prirodzenú smrť a vyhradenie manželstva iba mužovi a žene; ako aj jednotné hlasovanie ruskej Dumy za zákon proti protirodinnému pôsobeniu na školách. Kuby čelí tomu, že mnohí prevrátia oči, ale kladie na stôl otázku, čo je fakt, čo (mediálna) interpretácia a či absurdné musí byť aj neuveriteľné.

O motiváciách „hýbateľov“ a vykonávateľov by sa podľa nej dalo široko špekulovať – ale netreba. Dostali by sme sa pravdepodobne hlboko do transcendentného uvažovania o pôsobení diabla. Vyvolávanie strachu nemá byť cieľom otvárania očí. „Ja riešim to, čo je v tejto situácii mojou úlohou,“ povedala Kuby a povzbudzovala mladé publikum hľadať svoju konkrétnu úlohu a vlastné odpovede na to, ako žije, aký má vzťah k Bohu, prípadne nakoľko počúva svoj zdravý rozum. „Lebo ten, kto má v neporiadku osobný život, nebude mať záujem naprávať tieto problémy.“

Terézia Rončáková
Autorka je spolupracovníčka Postoy.sk, vyučuje na Katolíckej univerzite v Ružomberku.

Foto: Martin Buzna

Pozrieť diskusiu

Fungujeme vďaka finančnej podpore našich čitateľov a pravidelných podporovateľov. Ďakujeme.

Podporte nás aj vy, aby sme vám mohli priniesť ďalšie kvalitné články.

Podporiť pravidelnou sumou Podporiť jednorazovo