Kultúrne víťazstvo Hugha Hefnera

Jedným z rizík kresťanských mysliteľov je tendencia vidieť satana za každým sociologickým fenoménom, s ktorým oni osobne zápolia. Jedným z tajných potešení tohto zvyku je, že ho občas skutočne nájdu.

Či ste agnostikom alebo anglikánom, je naozaj ťažké poprieť kompletné kultúrne víťazstvo pornografie v dnešnej Amerike. Hollywood produkuje štyristo filmov ročne, kým pornografický priemysel vydá sedemsto filmov každý mesiac. Počas internetového boomu bola doména „business.com“ predaná za rekordných 7,5 milióna dolárov. O cene domény sex.com rozhodol súd – 65 miliónov dolárov.

Podľa oficiálnych životopisov bol Hugh Marston Hefner emocionálne chudobným produktom Grace, oddanej metodistickej matky, ktorá ho nikdy neobjala. Ako to vykladá Hefner: „Bol som veľmi idealistické, veľmi romantické dieťa vo veľmi typickej stredozápadnej metodistickej represívnej domácnosti. Nejestvoval tam ani náznak náklonnosti akéhokoľvek druhu, unikol som do snov a fantázií, vytvorených z hudby a filmov 30-ych rokov.“ Hefner sa nikde nezmieňuje o svojom otcovi. Nikdy. V roku 1948, keď Alfred Kinsey vydal svoju mytológiu Sexuálne správanie mužov (Sexual Behavior in the Human Male), Hefner ju vychvaľoval v univerzitných novinách. Čoskoro po škole začal pracovať ako (nota bene) reklamný pracovník pre magazín Esquire, čo bol vtedy najpikantnejší plátok, ktorý ste mohli dostať. Ale Hugh mal väčšie sny, konkrétne magazín s pracovným názvom Stag Party (Lúčenie sa so slobodou). V prospekte pre investorov napísal: „Sex je zaručený.“

Nakoniec založil Playboy. V porovnaní s ostatnými časopismi tej doby mal Playboy rozličné zreteľné výhody. Po prvé, dal sa ľahko kúpiť alebo predplatiť. Po druhé, bol poziciovaný ako masový magazín spojený s ideou, že komercializovaný sex bol akceptovateľný v mainstreamovej Amerike. Po tretie, dokázal prilákať inzerentov rozličných produktov, ktoré nemali nič spoločné so sexom až na to, že boli príslušenstvom pre vytvorenie dokonalého staromládeneckého hniezdočka. Inzerovanie nebolo len príval príjmov pre Playboy; tým, že obklopil svoje dievčatá z plagátov sofistikovanými produktmi, Hefner obliekol nahotu do jednej vrstvy legitímnosti. Ako sa vyjadril jeden kritik, „brilantnosť Playboya bola v tom, že skombinoval komodifikáciu sexu so sexualizáciou komodít.“

Ak máte menej než štyridsať rokov, môžete Hefnerov zmätený svet považovať za normálny, pretože do takého ste sa narodili. Hefner uspel obrátením rodových úloh – feminizoval mužov a maskulinizoval ženy. Najprv skrotil mužov: vytiahol ich z bojiska a dal ich do obývacej izby.

Vo svete Hugha Hefnera rovnosť pre ženy dospela k významu synonymie s mužmi. Unisex obliekanie je: mužské. Unisex účesy sú: mužské. Rovnaká mzda za rovnakú prácu je: mužská (irelevantnosť pôrodu a výchovy detí). Vďaka prevažne Hefnerovmu pionierskemu duchu vyhrali muži každý boj v modernej vojne medzi pohlaviami. Keď sú ženy slobodné a rovné, sú slobodné a rovné byť mužmi. Len choďte nakúpiť do GAPu. Alebo si zoberte akýkoľvek ženský magazín vydaný v posledných desaťročiach. V ňom nájdete článok, esej alebo dotazník demonštrujúci či požadujúci, aby mali ženy viac sexu než sa im práve teraz dostáva. Existuje nejaký únik, cesta von, prostriedky, ktorými by sa žena mohla rozhodnúť nemať jej sociálne normy a sexuálne jednotky diktované pornokultúrou? V súčasnej Amerike sú tri zo štyroch konvertitov na islam ženy. Nazvite to džihád (jihad) alebo hidžáb (hijab).

Dokonca i ženské telá – obzvlášť ich telá – sa v posledných päťdesiatich rokoch neustále maskulinizujú. Ako to opísal Tom Wolfe v knihe Mužom úplne (A Man In Full), dnešná ideálna žena je „chlapec s prsiami“. Hoci originálni „zajačikovia“ z Playboya vyzerali ako ženy, s ktorými by ste sa možno chceli oženiť, dnešní „zajačikovia“ sú chudé, slabé sexuálne stroje. Ich prsia sú zväčšované silikónom, pretože obsah tuku v ich tele obyčajne vylučuje možnosť bohatých pŕs a tiež v mnohých prípadoch možnosť mať dieťa. Priemerná žena váži 140 libier. Priemerná „playmate“ 115. Pamela Anderson, „plne figurovaná“ playmate niekoľko rokov dozadu, bola 11% pod priemernou ženskou váhou s ohľadom na jej výšku a časť krásy jej pridal silikón.

Filozofie Playboya, ktorá vyžaduje od žien, aby boli tenké, neplodné a vždy dostupné, v podstate vyžaduje bezdetnosť. Môžete sa staviť, že potrat je prirodzeným kamarátom úspešnej playmate. Nadácia Playboy, (hm) filantropická odnož Playboy Enterprises, poskytuje granty širokej škále projektov, väčšinou zahrňujúcich reprodukčné práva a slobodu prejavu – ako priemyselného kódu na predvádzanie sexuálnej neviazanosti ako prirodzeného práva a potratu ako záruky zabezpečenia proti poruche. Preto mohutná podpora organizáciám ACLU, Plánované rodičovstvo (Planned Parenthood), NARAL a podobne. Na webovej stránke playboyenterprises.com môžete spozorovať ikonu zajaca, ktorý sa digitálne tvaruje s dych vyrážajúcou symbolickou odvahou – na holubicu mieru letiacu okolo sveta. Prečo je Hefner tak na mier? Pretože svetu zabezpečil 50% rozvodovosť, zaručil mu konštantný prísun krásnych a finančne prístupných mladých žien.

© READ MERCER SCHUCHARDT je zakladateľom CLEAVE: The Counter Agency. Použité s dovolením autora. Krátené.

Zdroj: GodSpy.com
Preklad: Matúš Demko

Pozrieť diskusiu

Fungujeme vďaka finančnej podpore našich čitateľov a pravidelných podporovateľov. Ďakujeme.

Podporte nás aj vy, aby sme vám mohli priniesť ďalšie kvalitné články.

Podporiť pravidelnou sumou Podporiť jednorazovo