Kampaň #MeToo obliekla dievčatá na autosalóne

Kampaň #MeToo obliekla dievčatá na autosalóne

Ilustračné foto: Flickr.com/Guillaume P. Boppe

Na autosalóne v Ženeve je podľa viacerých svedectiev menej hostesiek a sú viac oblečené. 

V motoristickom svete sa hovorí o konci éry dieslových či dokonca spaľovacích motorov. Je však možné, že sa končí aj iný fenomén spájaný s autami – vyzývavé dievčatá pri ich kapotách. 

Celosvetová kampaň #MeToo, ktorá bojuje proti obťažovaniu žien, sa podľa všetkého dotkla aj motorizmu. 

Z tohtoročného autosalónu v Ženeve (8. – 18. marec), najväčšej automobilovej udalosti v Európe, hlásia totiž novinky. Týkajú sa faktu, že na prestížnej výstave je menej hostesiek ako v minulosti, pričom tie, ktoré pri autách pózujú, sú oblečené menej vyzývavo.

„Som tomu veľmi rada, pretože nie sme objektmi,“ povedala pre agentúru AFP jedna z hostesiek ženevského autosalónu Julie. Tvrdí, že nie je na autosalóne len preto, aby sa usmievala a ukazovala telo. 

Julie tak naznačuje, že už nepatrí k tzv. „booth babes“, teda dievčatám, ktoré pri aute predvádzali svoje telo. Teraz je Julie súčasťou „car explainers“, čo sú mladé ženy, ale aj muži, ktorí majú poskytovať o automobilovej novinke základné informácie. 

Títo produktoví manažéri držia v ruke tablet a ochotne komunikujú s novinármi alebo návštevníkmi autosalónu. Mladé ženy a muži z kategórie „car explainers“ dodržiavajú striktný dress code, takže majú oblečené nohavice, respektíve dlhé sukne a blúzky s dlhými rukávmi.

Nástup „car explainers“ nie je úplne nový fenomén, avšak v kombinácii s atmosférou kampane #MeToo sa zrejme pretavil do výraznejších zmien, ktoré si na tohtoročnom autosalóne v Ženeve všimlo viacero ľudí. 

„Všimol som si, že sukne sú o niečo dlhšie ako po minulé roky, a takisto vidno na dievčatách menej odhalenej kože,“ uviedol Olivier Wittmann, riaditeľ švajčiarskeho importéra značky Renault. 

Wittmann tvrdí, že zmenu trendu v tejto oblasti schválili už pred rokmi. Nová stratégia má klásť dôraz na kompetentnosť a menej na sexappeal.

Aj marketingový riaditeľ značky Toyota Fabio Capano hovorí, že japonská automobilka sa vždy sústredila viac na odborné školenia hostesiek než na predvádzanie fyzickej krásy. Zvlášť na európskych výstaviskách. „Európa mala vždy zmysel pre vkus, v porovnaní s inými podujatiami vo svete,“ dodal Capano.


Zmeny v súvislosti s hosteskami v Ženeve komentujú aj českí motoristickí novinári Jakub Rejlek a Jakub Urban. „Určite to nebolo tak, že by tu bolo výrazne málo hostesiek, ale čo sme si obaja všimli, že výrazne zmenili outfit. Sú viac oblečené, často majú nohavice,“ povedali v hodnotiacom videu z autosalónu (od 3:53 min). 

„Hostesky sa zmenili na produktové manažérky, je ich tu podstatne menej a nezavadzajú pri práci kameramanom a fotografom,“ vyjadril sa moderátor relácie Motoring na TA3 Jozef Dúbravský. 

Nie všetky automobilky sa však pridali k „cudnému“ trendu. 

Napríklad talianske automobilové dizajnové štúdio MAT vystavuje v Ženeve aj tento rok svoje diela s veľmi sporo odetými hosteskami. Jednou z nich je talianska modelka Eva Squillari, ktorá na tom podľa vlastných slov nevidí nič zlé. 

AFP sa zastavila aj pri stánku švajčiarskeho výrobcu pneumatík Cooper Tires. Pózujú v ňom dve dievčatá v krátkych šatách. „Muži si radi urobia fotku ženy,“ vysvetľuje anonymne manažér firmy s tým, že autá a ženy patria k sebe ako súčasť maskulínnej kultúry autosalónov. 

Podobné zjavy boli však podľa AFP na tohtoročnej Ženeve v menšine. Uvidíme teda, koľko cudnosti bude na aprílovom autosalóne v Bratislave. 



Keďže ste náš pravidelný čitateľ, tak už viete, že články na Postoji nie sú spoplatnené. Vznikajú len vďaka ľuďom, ktorí nás dobrovoľne podporujú. 

Budeme si veľmi vážiť, ak sa k nim pridáte. Aby sme sa my mohli naplno venovať tvorbe obsahu.

Ďakujeme!

 

Pozrieť diskusiu

Fungujeme vďaka finančnej podpore našich čitateľov a pravidelných podporovateľov. Ďakujeme.

Podporte nás aj vy, aby sme vám mohli priniesť ďalšie kvalitné články.

Podporiť pravidelnou sumou Podporiť jednorazovo