KOMENTÁR: Bankovať s mBank nemusí byť práve výhodou
mg-5994-sk.jpg Marketingoví manažéri mBank sa toto leto rozhodli zaujať svojským spôsobom: návštevníkom hudobných festivalov budú rozdávať kondómy. Petr Vondráček, marketingový riaditeľ mBank: „Chceme byť bankou prvej voľby pre ľudí, ktorí končia školu a dorástli do ...
Marketingoví manažéri mBank sa toto leto rozhodli zaujať svojským spôsobom: návštevníkom hudobných festivalov budú rozdávať kondómy.
Petr Vondráček, marketingový riaditeľ mBank: „Chceme byť bankou prvej voľby pre ľudí, ktorí končia školu a dorástli do veku, kedy odchádzajú od rodičov a začínajú sa stavať na vlastné nohy. Oslovovať ich preto budeme priamo na miestach, kde sa v lete stretávajú v hojnom počte.“
Kondómy majú rozdávať vyškolené hostesky, poznačia si telefónne číslo dotyčného a v nasledujúcich dňoch mu "zavolajú pracovníci telefónneho predaja a ponúknu vhodné produkty mBank". "Druhým efektom kampane je fakt, že nápis na krabičke môže zohrať netradičnú a úsmevnú úlohu pri zoznamovaní partnerov a vzájomnej výmene telefónnych čísel,“ dodáva Vondráček. Informáciu dopĺňajú nadšené komentáre dvoch vybraných sexuológov ("Kondómy sú pre mladých ľudí ako stvorené!") a reklama na českého výrobcu kondómov.
Seriózna inštitúcia, akou by banka mala byť, takto vykračuje dosť pochybným smerom. Z reakcií na jej webstránke je zrejmé, že nápad sa nestretol iba s pochvalou, napr.: "Nemám záujem, aby moja platobná karta s logom mBank bola spájaná s kondómom. Je to smutné," "Tak teda už vieme, čo je to mBank: kondómBank - maximálne výstredne... úbohé a trápne. :-(" "Taktiež sa mi nepáči takáto kampaň. Som proti. Je to hanba pre mBank. Kvôli tejto kampani si zrejme zruším účet."
Odhliadnuc od propagovania sexu ako formy spoznávania sa vynárajú aj iné otázky. Z publikovaných informácií nie je jasné, ako banka naloží s rizikom možných sexuálnych stykov medzi na festivaloch samozrejme početnými neplnoletými osobami. Kampaň bude k tomu pravdepodobne aj priamo či nepriamo navádzať, keďže čakať od usmievavých hostesiek overovanie dátumov narodenia u oboch zúčastnených by bolo asi veľmi naivné. Ťažko je tiež povedať, nakoľko si jej klienti uvedomujú, že odovzdaním svojho telefónneho čísla sa zároveň dostávajú aj do veľmi špecifickej databázy banky. Alebo: Prešla vaša priateľka/priateľ toto leto do mBank a vy o tom nič neviete? Bankovať s mBank nemusí byť práve výhodou.
Lukáš Obšitník
Ilustračné foto: media.mbank.eu