Zástupcovia spoločnosti k rozhodnutiu dospeli na základe analýzy možností pracovnej sily, napojenia mesta Trnava na hlavné mesto a predovšetkým po zvážení bonity Trnavy ako mesta so silnou technologickou tradíciou. Informovala o tom dnes TASR Marianna Cabalová, marketingová manažérka Branding Slovakia Consultancy, s.r.o. Uskutočnila sa aj séria stretnutí s primátorom Trnavy Petrom Bročkom, zástupcami Trnavského samosprávneho kraja, odborníkmi z Ústredia práce, sociálnych vecí a rodiny a predstaviteľmi Materiálovotechnologickej fakulty (MtF) Slovenskej technickej univerzity (STU) v Trnave. "Trnavu sme vyhodnotili ako horúceho favorita na Slovensku, ale vzhľadom na jej silné zázemie v priemysle aj v kontexte celej Európy," popísal viceprezident spoločnosti pre financie Sascha Fritsche.
Výskumné centrum Optotune Switzerland sa bude prostredníctvom vysokého stupňa automatizácie a sofistikovanej výroby podieľať na vývoji a dodávke šošoviek a iných produktov spoločnosti do technologických firiem vo svete. Dôležitou ambíciou investora je napojenie na akademické a vedecko-výskumné zázemie sústredené okrem iného v MTF, ale aj napojenie na odbornosť ďalších vysokých škôl v Bratislave, predovšetkým však fakúlt STU. "Naša spoločnosť, ktorá na svetovom poli registruje štyri až šesť patentov ročne, týkajúcich sa vývoja produktov pre významné svetové značky, má ambíciu pozitívne stimulovať na Slovensku dialóg o progresívnom odvetví optoelektroniky a fotoniky," konštatoval Manuel Aschwanden, CEO spoločnosti Optotune Switzerland.