Tweetnuť
Kopírovať odkaz
Čítať neskôr
Pre uloženie článku sa prihláste alebo sa ZDARMA registrujte.
Dnes treba vedieť
08. september 2016

Predaj pozemkov pod obchvat Bratislavy neohrozí začiatok výstavby, tvrdí ministerstvo

V prípade, ak Bratislava v spolupráci s mestskými časťami nestihnú predať pozemky určené na výstavbu bratislavského obchvatu, štát tieto pozemky vyvlastní.

Začiatok výstavby obchvatu Bratislavy to tak neohrozí. Po dnešnom stretnutí s primátorom hlavného mesta Ivom Nesrovnalom to uviedol minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd).

"Podľa informácií, ktoré som dnes od primátora dostal, mesto v spolupráci s mestskými časťami urobia všetko pre to, aby nedošlo k vyvlastneniu. To by pripravilo mesto aj mestské časti o peniaze," opísal Érsek. Zároveň však potvrdil, že proces vyvlastňovania naďalej pokračuje. Ministerstvo dopravy aj Národná diaľničná spoločnosť (NDS), ktorá predaj pozemkov realizuje, budú preto podľa neho pripravení na všetky alternatívy. 

Podľa plánu, ktorý dnes ministrovi predstavil primátor Nesrovnal, dôjde k rozdeleniu pozemkov určených na predaj. A to na časť tých, ktoré sú v správe mestských častí a na tie, ktoré priamo spravuje mesto. Následne sa bude o ich predaji podľa ministerstva rozhodovať oddelene. "Mestské časti, ktorých sa to týka, musia v najbližších dňoch zvolať svoje zastupiteľstvá a rozhodnúť o odpredaji pozemkov, ktoré sú im zverené," dodal rezort.

Bratislavskí mestskí poslanci neodsúhlasili predaj a prenájom pozemkov Národnej diaľničnej spoločnosti pod obchvat hlavného mesta v utorok 6. septembra. Časť poslancov svoje nesúhlasné stanovisko odôvodnila tým, že predložený návrh uznesenia bol protiprávny a jeho schválením by porušili zákon o Bratislave i štatút hlavného mesta. Správne by podľa nich bolo, ak by hlasovali len o predaji pozemkov vo vlastníctve hlavného mesta, ktoré neboli zverené mestským častiam. Podľa starostu Vajnôr Jána Mrvu sa to dalo spraviť "lege artis" a pozemky zverené do správy mestských častí mohli po súhlase primátora predať dotknuté mestské časti NDS samy. "Veci sa dajú ešte zachrániť," povedal.

Primátor Bratislavy Nesrovnala však vtedy argumentoval, že predložený materiál bol profesionálne pripravený a podieľali sa na tom aj niektoré mestské časti. Tá samospráva, ktorá prejavila záujem, predala podľa neho pozemky samostatne, ako to bolo v prípade Jaroviec. "Materiál, ktorý sme predložili, bol v poriadku s právnymi predpismi i štatútom hlavného mesta. Máme za to, že je to v súlade so zákonom," povedal Nesrovnal s tým, že si poslanci v utorok našli zlý dôvod na obštrukciu.

Obchvat Bratislavy sa bude stavať ako projekt verejno-súkromného partnerstva (PPP projekt). Má ho tvoriť časť diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7. Celý projekt by mal štát vyjsť po 30 rokoch a po zohľadnení inflácie na 1,76 miliardy eur.
 

Inzercia

Odporúčame