KOMENTÁR: Zamlčali pravdu, urobia to znova!

Predvolebné bilbordy, inak v poslednom čase predovšetkým fraška a priestor na kreativitu sprejerov, sú aspoň v niečom pravdivé. Ak si pozorný volič zasadí sprievodný text do vhodného kontextu, zistí, že nemajú chybu...

Keď Robert Fico pred dvoma rokmi prezentoval verejnosti nový tlačový zákon, s vervou sa oháňal právom na odpoveď, ktoré malo z médií vypudiť bohapusté lži. Dnes, zdá sa, ani odpoveď nie je nutná. Stopnutá reportáž moderátorky TV JOJ o spornom financovaní Smeru síce naznačuje nelichotivé praktiky, no vyznieva, pravdepodobne, lepšie ako jej prípadné odvysielanie.

Z médií si tak naše verejné obchodné spoločnosti, zväčša ešte stále nazývané politické strany, pomerne úspešne urobili voodoo bábky. Do tých vytrvalo pichajú ihlicami a bezmocní redaktori aspoň na poslednú chvíľu uskakujú z potápajúcej sa lode. Schizma v druhom najväčšom mienkotvornom denníku na Slovensku, ktoré bolo nútené zo dňa na deň zmeniť rétoriku... Kolaborujúca verejnoprávna televízia, ktorej logo by pred voľbami pokojne mohli nahradiť logami vládnych strán... Najnovšie sito toho, čo sa do vysielania „hodí“ a čo nie... Pokrokový občan dnes čaká na správu o znovuobnovení ministerstva propagandy.

Čas, kedy konečne odpovedia politické strany na otázky občanov, je, zdá sa, v nedohľadne. Otázok je síce dosť, no komunikátor je azda málo iniciatívny. Možno teda nastal čas odpovede v obrátenom poradí. Nepýtajme sa. Odpovedajme.

Späť k praxi. Bilbord s tvárou Roberta Fica a textom Chránime vás. Ochránili... Pred pravdou. Urobia to znova...

Peter Kováč
Foto: internet

Pozrieť diskusiu

Fungujeme vďaka finančnej podpore našich čitateľov a pravidelných podporovateľov. Ďakujeme.

Podporte nás aj vy, aby sme vám mohli priniesť ďalšie kvalitné články.

Podporiť pravidelnou sumou Podporiť jednorazovo