Tweetnuť
Kopírovať odkaz
Čítať neskôr
Pre uloženie článku sa prihláste alebo sa ZDARMA registrujte.
Dnes treba vedieť
07. jún 2016

Európsky trh s osobnými autami stagnuje, výrobcovia sa tlačia do USA

Konkurenčný súboj na európskom trhu s osobnými autami je tvrdý a ich predaj stagnuje. Informuje o tom v dnešnom vydaní rakúsky denník Die Presse. Silný pokles ich odbytu v krajine s najväčším počtom vozidiel na svete však trval len krátko. V súčasnosti patria Američania medzi najhorlivejších záujemcov o kúpu osobných vozidiel.

To vzrušuje európskych výrobcov. Fiatu sa už podarilo uchytiť na americkom trhu. Od roku 2010 tam predáva Fiat 500 (dlhá verzia modelu sa v USA stala populárnou po pápežovej návšteve krajiny). Aj dcérska firma Alfa Romeo uvažuje o skoku na druhý breh Atlantiku. Model so šesťvalcovým motorom s 510 HP je špeciálne vyvinutý pre americký trh.
      

Volkswagen (VW) je so svojou produkciou v USA už dlho. Predaj jeho základnej značky s emblémom VW už určitý čas stagnuje. Teraz chce zrejme s predajom vozidiel Škoda urobiť nový pokus ako oživiť svoj odbyt. Ofenzíva by sa mala uskutočniť v rámci Stratégie 2025. Česká firma by sa mala dostať na trhy, na ktoré doteraz nemala prístup. Uviedol to v pondelok (6.6.) hovorca Škody Mladá Boleslav. Volkswagen doteraz nevyvážal produkciu zo svojho českého závodu okrem iného ani do Severnej Ameriky. Konkrétne rozhodnutie vedenia VW však ešte nejestvuje.
      

Škodovky sa v Spojených štátoch predávali v 50. a 60. rokoch minulého storočia; dlho predtým, ako do československej automobilky vstúpil VW. Stalo sa to v roku 1991. Nemecký koncern v nej získal najprv podiel 30 %. Od roku 2000 je 100-% majiteľom Škody.
      

Šéf Volkswagenu Matthias Müller zverejní na budúci týždeň s napätím očakávanú Stratégiu 2025. Má stanoviť rozvoj koncernu pod jeho vedením a po škandále Dieselgate. Všeobecne sa predpokladá, že VW, ktorý bol riadený prísne centralisticky z Wolfsburgu, by mal dať viac priestoru pre samostatné rozhodovanie manažérom svojich dcér. V novej situácii by sa mala viac prejaviť ich samostatnosť a schopnosť využívať rezervy, ktoré vidia vo svojej sfére pôsobenia, ale zostali skryté pred najvyššími šéfmi centrály.
      

Škoda v uplynulých rokoch zvýšila v Európe prudko svoj odbyt vďaka technike VW, prijateľným cenám a dokonalému dizajnu. Jej výnosy posilnili finančne celý koncern a stali sa jedným z jeho pilierov. Niektorí experti veria, že Škoda úspešne preskočí Atlantik.
      

Kým imidž hlavnej značky koncernu silno poškodil v USA škandál Dieselgate, ničím nezaťažená Škoda by mohla prispieť k uvoľneniu napätia. Značke však (zatiaľ) chýba veľký terénny model a model pick-up. Oba typy vozidiel idú v USA výborne na odbyt.

Inzercia

Odporúčame

 Pätica slovenských hokejistov založila hráčsku asociáciu

Pätica slovenských hokejistov založila hráčsku asociáciu

Skupina viacerých slovenských hokejistov založila Slovenskú asociáciu hráčov ľadového hokeja - SIHPA. Jej prezidentom je Rastislav Konečný a ambasádorom Dušan Pašek mladší. Asociácia už navrhla svojho kandidáta Jozefa Stümpela do Výkonného výboru SZĽH.

UKF zostáva univerzitnou vysokou školou, potvrdil minister školstva

UKF zostáva univerzitnou vysokou školou, potvrdil minister školstva

Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre (UKF) zostáva univerzitnou vysokou školou. Rektorovi UKF Ľubomírovi Zelenickému to oficiálnym listom oznámil minister školstva, vedy, výskumu a športu SR Peter Plavčan. „Pozitívne hodnotenie univerzity okrem uznávaných medzinárodných rankingových agentúr radiacich univerzitu medzi šesť najlepších slovenských univerzít potvrdila aj Akreditačná komisia schválením splnenia všetkých kritérií potrebných ku komplexnej akreditácii,“ skonštatoval prorektor pre rozvoj a informatizáciu Ivan Baláž.

Denník Svet kresťanstva

Diskutovať môžu exkluzívne naši podporovatelia, pridajte sa k nim teraz.

Ak máte otázku, napíšte, prosím, na diskusie@postoj.sk. Ďakujeme.